kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
طی دو روز گذشته

سوانح رانندگی در جاده‌های کشور 25 کشته برجای گذاشت



25 تن از هموطنانمان طی هفته جاری در جاده‌های همدان-فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی جان خود را از دست داده  و همچنین 24 نفر نیز مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از همدان رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد 2 دستگاه خودروی سواری در جاده نهاوند - آورزمان، چهار تن جان باختند.
سرهنگ رضا عزیزی افزود: سه تن از سرنشینان پراید که اعضای یک خانواده بودند به همراه یک سرنشین خودروی سواری پژو در این سانحه جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: طبق نظر کارشناس سوانح پلیس راه انحراف به چپ غیرمجاز ناشی از سبقت خودروی سواری پژو عامل بروز این سانحه بوده است.
رئیس پلیس راه شمالی استان فارس نیز گفت: بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو تریلی، پراید و سمند در محور نی‌ریز به تنگ حنا، پنج تن کشته و دو نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس احمد احمدی اظهار داشت: در این حادثه دو نفر از سرنشینان خودرو پراید نیز مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند.
علت وقوع این حادثه دلخراش، انحراف به چپ از سوی راننده خودرو سمند تشخیص داده شد.
به گفته مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع 2 فقره تصادف در محور زابل- زاهدان 5 نفر کشته شدند.
رضا عبدی اظهار کرد: برخورد یک دستگاه پژو با یک دستگاه تریلر حمل سیمان در محور زاهدان - زابل محدوده ملک سیاه‌کوه 4 کشته برجای گذاشت که اجساد جهت شناسایی و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی زاهدان منتقل شدند.
وی افزود: همچنین در همان محور یک نفر در حوزه پاسگاه کوله‌ سنگی بر اثر واژگونی خودرو زانتیا که از طرف زاهدان به زابل در حال حرکت بوده فوت کرد.
همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در کیلومتر 110 محور سبزوار-شاهرود دو کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.
محمدعلی جباری‌ثانی افزود: چهار مصدوم این حادثه نیز پس از اقدامات اولیه توسط دو دستگاه آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.
جباری‌ثانی یادآور شد: دلایل وقوع حادثه از سوی کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان مه‌ولات در استان خراسان‌رضوی بر اثر برخورد 2 دستگاه خودرو سواری پژو و پراید در جاده شادمهر به کاشمر پنج نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ حمزه ذوالفقاری افزود: در این سانحه 2 نفر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
وی اظهار کرد: علت این حادثه توسط عوامل پلیس راه در دست بررسی است.
همچنین واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در 18 کیلومتری جاده نیشابور- سبزوار یک کشته و 16 مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با تریلی در کیلومتر 5 محور نهبندان به سربیشه سه نفر جان خود را از دست دادند.
جان‌باختگان این  حادثه دو زن و یک مرد از سرنشینان پراید بودند و دو نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.به گفته رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی، علت این حادثه در دست بررسی است.