kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

عریضه‌نویس کلاهبردار در یزد دستگیر شد



یزد- خبرنگار کیهان:
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که تحت عنوان عریضه‌نویس، مبادرت به خلاف‌های متعدد می‌کرد و ادعای نفوذ در دادگستری برخلاف مقررات را داشت، دستگیر شد.
غلامعلی دهشیری افزود: پس از وصول اخباری مبنی بر تخلف فرد مذکور و بررسی و روشن بودن شواهد و قرائن دال بر تخلفات عریضه‌نویس مذکور با هماهنگی و دستور قضایی با دستگیری متهم مذکور، منزل و تجهیزات ارتباطی نامبرده از قبیل تلفن همراه، تبلت و... مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: متهم دستگیر شده با پوشش عریضه‌نویس با افراد مختلف به ویژه خانم‌های دارای پرونده خانواده ارتباط می‌گرفته و بعد با ادعای اینکه با مسائل حقوقی آشناست و قادر به ارائه مشاوره حقوقی است، زیر و بم زندگی و پرونده مراجعان خود را از آنان واکاوی کرده تا بتواند در بزنگاه‌های مختلف براساس اطلاعات به‌دست آورده سوءاستفاده‌های خود را انجام دهد.
این مقام قضایی، تشویق به فساد و فحشاء، دعوی اعمال نفوذ برخلاف حق و غصب عنوان را از اتهامات عریضه‌نویس دستگیر شده ذکر کرد و بیان داشت: متهم به دلیل داوری در برخی پرونده‌های حقوقی با سوء استفاده از نام قضات دادگستری و ادعای دوستی و صمیمیت با آنها، اعتماد سوژه‌های خود را جلب و به بهانه پیگیری پرونده قضایی وارد مسائل خصوصی و زناشویی سوژه‌های خود می‌شد و در مرحله بعدی تقاضاهای نامتعارف خود را مطرح می‌کرده است.
وی از کشف بیش از 350 شماره تلفن همراه و ثابت از افراد مختلف اعم از زن و مرد که بسیاری از آنان دارای پرونده قضایی در دادگستری هستند از این متهم خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از شماره تلفن خانم‌های مراجعه‌کننده به خود اقدام به راه‌اندازی چند گروه و کانال در فضای مجازی کرده است که با محتوای مسائل زناشویی و ازدواج، این گروه‌ها و کانال‌ها را پشتیبانی می‌کرده است.
دهشیری به ادعای مضحک این متهم در مواجهه با برخی سوژه‌های خود اشاره کرد و بیان داشت: متهم مدعی شده که می‌تواند با دعاهایی که می‌خواند و بعد از آن غسل افراد، نحسی را از آنها برطرف نماید که در چندین مورد خانم‌هایی را که به نحوی دارای مشکلات خانوادگی بودند را به پذیرش این طرح مضحک خود دعوت و تشویق کرده است.