kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

مالزی به دنبال اعزام نیرو به قدس


وزیر دفاع مالزی گفته ارتش کشورش آماده انجام وظیفه در قبال مسئله قدس است.
پس از اینکه ترامپ روز چهارشنبه گذشته به طور رسمی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس را عنوان کرد موجی از خشم در میان محافل عربی و اسلامی ایجاد شد و برخی مقامات کشورهای اسلامی خود را متعهد به دفاع از قدس دانستند. در همین رابطه«هشام الدین حسین» وزیر دفاع مالزی در نشست فراکسیون پارلمانی حزبش، گفت: ارتش کشورش همیشه آماده است تا ماموریت خود به منظور کمک به مسئله قدس را برعهده بگیرد.
وی افزود: «تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ضربه‌ای به مسلمانان است و ما به عنوان کشورهای مسلمان باید برای مقابله با هرگونه پیامدهای منفی چنین مسئله‌ای آماده‌باشیم.»
این وزیر، تظاهرات ضد تصمیم ترامپ را که دربرابر سفارت آمریکا در مالزی برگزار شد، ستود و گفت: ارتش مالزی همیشه آماده است تا وظایف خود را برای مسئله قدس درصورت تحرک رهبران عالی رتبه جهان اسلام و عرب انجام دهد.
وزیر دفاع مالزی همچنین گفت: «هفته جاري با شنيدن خبر نگران‌کننده انتقال سفارت آمریکا به قدس که بر ثبات ژئوپلتيکي جهان نیز تاثير گذاشته است، شوکه شديم.»