kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف سکه  تقلبی
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: پلیس در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش سکه تقلبی را در یکی از واحدهای صنفی جواهرفروشی سطح شهر دارد با حضور در این واحد صنفی ضمن دستگیری متهم به عرضه سکه‌های تقلبی این فرد را مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند.
سرهنگ محمدصادق شاه‌نظری افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی با همکاری دو همدستش اقرار کرد که با هماهنگی قضائی همدستان متهم دستگیر و در بازرسی از محل سکونت این افراد چهار قطعه سکه طلا جعلی از آنان کشف شد.
قاچاق به مقصد نرسید
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد از کشف محموله تریاک به مقصد کرج، توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.
سرهنگ «محمدحسین ستوده‌نیا» درباره این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد هنگام انجام فعالیت‌های ذاتی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی «بنز» مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی به پارکینگ منتقل کردند.
وی افزود: در بازرسی از این تریلی، 234 کیلو موادمخدر از  نوع تریاک کشف و دو متهم نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
برادرکشی بر سر ترک اعتیاد
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی گفت: مشاجره لفظی دو برادر در داخل یک دستگاه پراید منجر به قتل یکی از آنها شد.
سرهنگ علی اسماعیل‌پور افزود: علت مشاجره بین این دو برادر بر سر ترک اعتیاد بوده که یکی از آنها با استفاده از سلاح شکاری دیگری را به قتل رساند.
وی اضافه کرد: قاتل پس از قتل دستگیر شد.
تصادف خونبار
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه‌ گیلان از برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه اتوبوس در شهرستان رضوانشهر خبر داد.
سرهنگ حسین محمدپور گفت: در این حادثه خودروی پژو 405 هنگام تردد در محور پونل- رضوانشهر از مسیر اصلی منحرف و با یک دستگاه اتوبوس بنز در لاین مخالف برخورد کرده که بر اثر آن یکی از سرنشینان پژو در دم جان باخت و دو نفر دیگر به شدت مجروح شدند.
وی علت این سانحه را تجاوز به چپ خودروی 405 اعلام کرد.
قربانی مرگ خاموش
شهرکرد- ایرنا: مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهار محال و بختیاری گفت: یک چوپان بروجنی بر اثر بی‌احتیاطی دچار گازگرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
فرامرز شاهین افزود: 2 چوپان در اطراف شهر بلداجی بروجن که برای گرم کردن چادر آتش روشن کرده بودند، به علت بسته بودن منافذ چادر و استنشاق گاز منوکسید کربن یکی از چوپان‌ها جان خود را ا ز دست داد.
وی گفت: چوپان دوم نیز که دچار گازگرفتگی شده بود برای ادامه درمان به بیمارستان بروجن منتقل شد.
شناسایی عامل تیراندازی
ایلام- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از دستگیری عاملان تیراندازی در این شهرستان خبر داد.
سعید عالیپور گفت: در یک درگیری مسلحانه سه نفر زخمی و راهی بیمارستان شدند.
وی اضافه کرد: عامل اصلی این درگیری توسط پلیس دستگیر شد. به گفته وی دو نفر دیگر این درگیری که مجروح شده‌اند در بیمارستان تحت معالجه قرار دارند.
صید صیاد
گنبدکاووس- ایرنا: سرپرست فرماندهی هنگ مرزی اترک گلستان از کشف 21 قطعه پرنده زنده از گونه حفاظت شده باقرقره از یک شکارچی متخلف در منطقه مرزی گنبدکاووس توسط ماموران مرزبانی خبر داد.
سرهنگ محمدرضا سراوانی گفت بر اساس گزارش مردمی، یکی از ساکنان روستای مرزی کرند، قصد انتقال این پرندگان به گنبدکاووس را داشت که شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: این فرد با یک دستگاه پراید هنگام عبور از ایست و بازرسی سه راهی اینچه‌برون شناسایی شد که پس از بازرسی خودرو، پرندگان حفاظت شده از داخل صندوق عقب خودرو کشف شد.
سرهنگ سراوانی ادامه داد: این شکارچی متخلف با حکم مرجع قضایی دستگیر و به دادگاه معرفی شد.
قاچاق دام
قزوین- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا از توقیف کامیون حامل دام قاچاق خبر داد.
حسین علیان‌نژادی گفت: ماموران کلانتری سگزآباد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بوئین‌زهرا- دانسفهان یک دستگاه کامیون که تعداد 20 راس گوساله بدون مجوز را حمل می‌کرد، توقیف کردند.
وی اضافه کرد: دام‌های مکشوفه از استان آذربایجان شرقی به مقصد استان قم بارگیری شده بود.
علیان‌نژاد ارزش دام‌های مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرد.
تاجر قلابی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که تحت عنوان بزرگترین واردکننده پوشاک کشور کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.
سرتیپ «مهدی معصوم‌بیگی» اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان سرمایه‌گذاری در واردات پوشاک و پرداخت سودهای کلان اقدام به اخذ پول از آنها کرده و متواری شد.
پس از انجام تحقیقات گسترده رد پای این فرد که با اسم مستعار در یکی از روستاهای شمال کشور مخفی شده بود به دست آورده شد و طی یک عملیات کاملا حرفه‌ای وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان گفت: تاکنون تعداد 40 نفر شاکی در این پرونده شناسایی شده و مجموع مبالغ کلاهبرداری شده توسط این متهم بالغ بر 12 میلیارد ریال است.
سارق در دام
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: در پی مراجعه حضوری فردی به کلانتری مبنی بر اینکه از مغازه وی مقدار قابل توجهی طلا به سرقت رفته دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ علی عارف‌نژاد افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای که خانم جوانی بود شده و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه این سارق حین سرقت دستگیر شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در بازجویی به عمل آمده متهم به 4 فقره سرقت طلا از طلافروشی‌های سطح شهرستان زاهدان اعتراف و پس از تکمیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.