kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
شهردار تهران

بازگشایی مجدد خط ۷ مترو ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد


شهردار تهران گفت: حدود 400 میلیارد تومان بازگشایی مجدد خط 7 مترو بودجه نیاز دارد که البته با این مبلغ همه ایستگاه‌های خط 7 آماده نمی‌شود، ولی ایمنی خط 7 لحاظ می‌شود و قابل استفاده خواهد شد.
به گزارش فارس، محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران درباره افتتاح 53 پروژه عمرانی در منطقه 11 تهران اظهار داشت: سال‌هاست یک سوم بودجه شهرداری تهران از طریق منابع غیرنقدی تأمین می‌شود و شهرداری بخشی از املاک در اختیار خود را به فروش می‌رساند تا برای فعالیت‌های عمومی خود هزینه کند.
وی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری نیز بیش از 17 هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است که 6 هزار میلیارد تومان آن غیرنقدی است.
شهردار تهران افزود: قرار نبوده است ملکی فروخته نشود هنگامی که شهرداری ملکی را در اختیار دارد می‌تواند آن را تبدیل به احسن و برای دیگر خدمات شهر هزینه کند.
نجفی ادامه داد: حدود 400 میلیارد تومان بازگشایی مجدد خط 7 مترو بودجه نیاز دارد که البته با این مبلغ همه ایستگاه‌های خط 7 آماده نمی‌شود ولی ایمنی خط 7 لحاظ می‌شود و قابل استفاده خواهد شد.
وی بیان داشت: بنده امیدوار هستم قبل از سال 96 این خط مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار بگیرد و از همکارانم نیز خواسته‌ام که این مهم انجام شود. شهردار تهران درباره فاینانس خرید اتوبوس نیز اظهار داشت: به دنبال تأمین هزار دستگاه اتوبوس برای تهران از این طریق هستیم که در آینده 400 دستگاه وارد حمل‌ونقل عمومی می‌شود. البته در حوزه حمل‌ونقل عمومی در 100 روز گذشته تعدادی واگن مترو و اتوبوس جدید وارد حمل‌ونقل عمومی شد که اقدامات گسترده در این خصوص نیاز به منابع مالی زیادی دارد.
نجفی درباره بافت فرسوده نیز اظهار داشت: ریاست جمهوری نیز به نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه‌ای دارد و طرحی را ارائه داده‌ایم که با همکاری بخش خصوصی نوسازی بافت فرسوده از پلاک به پلاک تبدیل به محله شود و در اجرای نوسازی بافت فرسوده شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نیز دخیل هستند و در حال برنامه‌ریزی هستیم که با تعامل بخش خصوصی اقدامات لازم در این باره انجام شود.شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بدهی دولت به شهرداری تهران چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: بدهی دولت دو قسمت است مثل یارانه بلیت مترو و اتوبوس که آقای نوبخت قول داده‌اند که آنچه که مربوط به امسال می‌شود را پرداخت کند و بحثی وجود دارد که بدهی‌های سال گذشته چون در بودجه سال قبل بوده امکان پرداختش وجود ندارد که در این خصوص نیز در حال مذاکره هستیم امیدواریم بتوانیم بخشی از این بدهی‌ها را به شهرداری تهران بازگردانیم.