kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
مدیرکل کنترل کیفیت پست:

مرسولات پستی تا سقف 650 هزار تومان بیمه می‌شوند


 
 مدیرکل کنترل کیفیت شرکت ملی پست با اشاره به خدمات پرداخت غرامت این شرکت در قبال کلیه مرسولات ثبت شده تا سقف 650 هزار تومان، از پرداخت این زیانکرد تا 48 ساعت به مشتریان خبر داد.
محمد مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا، با ذکر انواع مرسولات پستی، اظهار داشت: هنگام تحویل مرسولات پستی به باجه‌های قبول، رسید خدمات ارائه شده و هزینه‌های مترتبه به همراه شناسه یونیک و اختصاصی مرسوله که حاوی 20 یا 24 رقم است به مشتری ارائه می‌شود که در واقع این شناسه ID آن مرسوله است و مشتری با مراجعه به پورتال پست و یا آدرس http://newtracking.post.ir قادر است از سرنوشت مرسوله خود و مسیر حرکت و مکان و نام شخص تحویل‌گیرنده مطلع گردد.
وی با بیان این که شرکت ملی پست درباره بسته‌های پستی که شامل بسته کوچک سفارشی، امانات و بسته‌های پیشتاز و ویژه می‌شود، به مثابه سایر اپراتورهای پستی جهانی و براساس هزینه تعهد غرامت اجباری اخذ شده در زمان قبول مرسوله، در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از تأخیر، مفقودی، آسیب‌دیدگی و... نسبت به جبران خسارت وارده به مشتری اقدام می‌کند.
مدیرکل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با بیان این که معمولاً مشتریانی که از خدمات پستی استفاده می‌کنند از وضعیت پرداخت خدمات مرتبط با غرامت نیز اطلاع دارند، گفت: براساس تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان حمایت، واحدهای قبول مرسوله برای کلیه مرسولات غیربیمه اظهار شده، مبلغ 650 هزار تومان به عنوان هزینه تعهد غرامت از مشتری اخذ می‌کنند. بر این اساس در صورت آسیب‌دیدگی یا مفقودی مرسوله، متناسب با قیمت آن تا سقف 650 هزار تومان پرداخت می‌شود و با هدف تکریم مشتریان این خسارت حداکثر تا 48 ساعت پس از وصول شکایت از طریق شرکت پست به صاحب مرسوله آسیب‌دیده پرداخت می‌گردد.مقصودی اضافه کرد: البته به صورت استثناء در مورد برخی از پرونده‌های غرامات پستی لازم است تا تحقیقات و بررسی‌های بیشتری صورت گیرد، هرچند که در این قبیل پرونده‌ها هم سعی شبکه بر پرداخت غرامت در کوتاه‌ترین بازه زمانی است.وی در پایان بیان کرد: در صورتی که مرسوله مشتری بیش از 650 هزار تومان ارزش داشته باشد، مشتری می‌تواند در زمان تحویل مرسوله خود به باجه‌های پستی دولتی و خصوصی، نسبت به بیمه کردن مرسوله خود با پرداخت حدود یک درصد از کل ارزش ریالی مرسوله اقدام کند. همچنین درباره وجوه نقد تا سقف پنج میلیون تومان، اوراق و اسناد بانکی تا 100 میلیون تومان، بار انبوه تا 150 میلیون تومان و درباره سایر مرسولات مانند گوشی‌های تلفن همراه نیز تا سقف 20 میلیون تومان از طرف شرکت ملی پست در صورت آسیب‌دیدگی یا خسارت وارده قابل پرداخت است.