kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

اخبار کوتاه از فوتبال


تیم‌های عربستانی باید به ایران بیایند
سرانجام پس از تلاش‌‌های فدراسیون فوتبال ایران و مذاكرات فشرده با مقامات اي اف سي کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز به میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی و اماراتی رای داد. هزینه‌ کلانی که عربستان با پیشنهاد بازی در کشور ثالث، به فوتبال ایران تحمیل کرده بود، به اعتراض ایران و شکایت به دادگاه‌های مختلف منجر شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز تصمیم گرفت میزبانی کشورهای ایرانی و عربستانی در زمین خودی را به رای اعضا بگذارد. نتیجه رای‌گیری بسیار مثبت بود و اکثریت اعضا به برگزاری بازی‌های رفت و برگشت در شهرهای ایران و عربستان رای دادند. به این ترتیب تیم‌های ملی ایران و عربستان و همین طور تیم‌های باشگاهی این دو کشور بعد از دو سال، به کشورهای هم خواهند رفت و بازی در کشور ثالث از فصل جدید لیگ قهرمانان لغو خواهد شد. تیم‌های اماراتی هم که می‌خواستند قانون تیم‌های عربستانی شامل حال آنها شود هم مجبور هستند به ایران بیایند. لازم به ذکر است که تصمیم کمیته مسابقات AFC باید به تصویب هیئت‌رئیسه AFC برسد. البته به نظر نمی‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا با مصوبه کمیته مسابقات و تصمیم کشورهای آسیایی مخالفت کند. طبق تصمیم کمیته مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی نامه‌ای را برای کشورهای ایران، قطر، عربستان و امارات ارسال خواهد کرد و فدراسیون‌ها موظف هستند تضمین دولت‌های خود برای برقراری امنیت بازی کشورهای مهمان را جلب کنند که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل وجود امنیت بالای ایران،‌هیچ مشکلی برای دادن تضمین امنیتی به AFC ندارد.
درخواست استقلال از سازمان لیگ برای حضور هوادارانش
با توجه به اینکه استقلال تهران از حضور هواداران در بازی مقابل گسترش‌فولاد تبریز محروم است اما باشگاه استقلال به سازمان لیگ درخواست کرد تا بازی امروز مقابل گسترش هواداران حضور یابند تا هزینه بلیت‌فروشی صرف کمک به زلزله‌زدگان شود. شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از بازی مقابل گسترش‌فولاد تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به جلسه‌ای که با آقای افتخاری داشتیم درخواستی را به سازمان لیگ دادیم بابت اینکه در بازی مقابل گسترش ‌فولاد تبریز هواداران حضور داشته باشند و هزینه بلیت‌فروشی این بازی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه ارسال شود تا بتوانیم کوچکترین کمکی را به مردم زلزله‌زده انجام دهیم.
راه آهن، تیم 30 میلیونی لیگ دسته اول!
یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ورزشی ایران این روزها حال و روز خوشی ندارد و با دو امتیاز از ۱۴ بازی در انتهای جدول لیگ دسته یک قرار دارد. باشگاهی که بسیاری از ستارگان فوتبال ایران از آن برخواسته‌اند اکنون به باشگاهی تنها بدل گشته که سرنوشت مبهمی در انتظار آن است. لوکوموتیو فوتبال ایران در حال خارج شدن از ریل زندگی است. در همین خصوص رشیدی مدیرعامل راه آهن گفت: تیم بزرگسالان راه‌آهن در فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال کشور با ۳۰ میلیون تومان بودجه بسته و راهی این مسابقات شده است.شاید این رقم برای خیلی‌ها قابل باور نباشد اما واقعیتی است که باید آن را بازگو کرد. راه آهن متاسفانه به دلیل مشکلات مالکیتی و حقوقی در شرایط بد مالی قرار دارد که همین امر باعث شده نتوانیم بودجه‌ای متناسب داشته باشیم.
صعود دو پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا
رده‌بندی ماه نوامبر فدراسیون جهانی فوتبال اعلام شد و تیم ملی ایران طبق پیش‌بینی‌ها با دو پله صعود نسبت به ماه گذشته در جایگاه ۳۲ قرار گرفت. ایران با ۷۹۸ امتیاز تیم نخست آسیا است و برای سومین سال متوالی این عنوان را حفظ کرده است که بهترین رکورد آسیا است. در رده‌بندی جهانی نیز به ترتیب تیم‌های آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، اسپانیا، لهستان، سوئیس، فرانسه و شیلی اول تا دهم هستند. در قاره آسیا، بعد از ایران، تیم ملی استرالیا (۳۹ جهان)، ژاپن (۵۵ جهان)، کره جنوبی (۵۹ جهان) و چین (۶۰ جهان) در رده دوم تا پنجم قرار دارند. عربستان تیم ششم آسیا است.