kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
ادامه نتایج ضعیف تکواندو، این بار در گرنداسلم چین

پایان کار تیم ۱۹ نفره ایران با کسب تنها ۵ سهمیه

پرونده تیم ۱۹ نفره ایران در رقابت‌های انتخابی گرند اسلم با کسب ۵ سهمیه و حذف ۱۴ تکواندوکار در چین بسته شد.



این دوره از مسابقات روز گذشته با حضور ۲۴۸ تکواندوکار در شهر «ووشی» آغاز شد و تیم ملی کشورمان که با ۱۹ تکواندوکار در این رقابتها شرکت کرده بود تنها موفق به کسب ۵ سهمیه شد. نکته مهم اینکه تیم کشورمان همانند تورنمنت‌های قبلی موفق به کسب مدال طلا نشد.
دیروز جمعه سوم آذرماه در روز دوم و پایانی این رقابت‌ها تیم کشورمان ۱۰ نماینده داشت که ۹ تکواندوکار از دور رقابت‌ها حذف شدند و تنها ابراهیم صفری در وزن ۵۸- کیلوگرم با صعود به دیدار نهایی، موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های گرند اسلم شد.
این تکواندوکار جوان کشورمان «جینگهانگ‌تانگ» از چین، «پولاتو نیاز» از ازبکستان و دو تکواندوکار دیگر از چین را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. صفری دیدار نهایی را واگذار کرد.
مهدی خدابخش تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان که بعد از ۹ دوری در یک تورنمنت بین المللی شرکت کرده بود، بعد از برتری مقابل «جینفنگ لیو» از چین، «ماکسیم رافائولییچ» از ازبکستان و «رن» از چین، ۱۱ بر ۱۰ نتیجه را به «ریچارد آردمان» از نروژ باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در پایان این رقابت‌ها تیم کشورمان موفق به کسب ۵ سهمیه حضور در گرنداسلم شد. ابراهیم صفری در وزن ۵۸-، ابوالفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم، زهرا کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم  و زهراپوراسماعیل در وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان تکواندوکارانی بودند که نزدیک به یک ماه دیگر برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های گرنداسلم دوباره به «ووشی» چین بازخواهند گشت.
حمیدرضا هادیان، هادی تیران ولی‌پور، سروش احمدی، مهدی خدابخشی، عرفان ناظمی و  احمد محمدی در بخش مردان، سودابه پورصادقی، پریسا جوادی، مهسا پورمیرزا ، مبینا بابالو و فاطمه مصطفایی نیز تکواندوکارانی بودند که از دور رقابت‌ها حذف شدند.