kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق:

منتظر اجازه وزیر برای اعلام مدل‌های گوشی مشمول رجیستری هستیم

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای اعلام مدل‌های موبایل مشمول طرح رجیستری هنوز هم منتظر نظر وزیر ارتباطات هستیم.


حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با فارس در مورد زمان اجرای مدل‌ها و برندهای گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجیستری، اظهار داشت: هنوز هم برای اعلام گوشی‌های تلفن همراه مشمول طرح رجیستری، در انتظار نظر آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم تا در صورت اعلام نظر وزیر مدل‌ها و برندها را اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون فقط گوشی تلفن همراه  آیفون X به عنوان گوشی مشمول طرح رجیستری اعلام شده است، گفت: آقای وزیر می‌گویند باید در این موضوع به صورت 100 درصد خاطر جمع شوند و بعد مدل‌ها و برندهای مشمول طرح اعلام شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سؤال که منظور وزیر از خاطر جمعی در اجرای طرح رجیستری چیست، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم اما با توجه به مسئولیت خود نگرانی‌ها و ملاحظاتی دارند که طبیعی هم به نظر می‌رسد. دهقانی‌نیا با ‌اشاره به اینکه بازخورد اصناف در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، خوب بوده است، بیان کرد: آنها هم می‌خواهند تا هر چه زودتر نشان‌های تجاری و مدل‌های‌ مشمول طرح رجیستری اعلام شود و این طرح وارد مراحل بعدی شود. گفتنی است، تاکنون به جزء گوشی آیفون X، مدل‌ها و برندهای گوشی‌ تلفن همراه مشمول طرح رجیستری اعلام نشده و این در حالی است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هفته پیش برای چندمین بار اعلام کرد که سعی می‌کنیم تا پایان هفته مدل‌ها و برندهای مشمول طرح اعلام شود.
لازم به ذکر است که طرح رجیستری گوشی و تجهیزات سیم کارت خور، مشمول گوشی‌های فعالی که در حال حاضر از اپراتورهای تلفن همراه خدمات می‌گیرند، نمی‌شود و کسانی که قصد «خرید تلفن همراه» را دارند باید شناسه یکتای گوشی  خود را قبل از خرید (در صورتی که گوشی خریداری شده جزء مدل‌ و برند مشمول طرح رجیستری باشد) به سامانه 7777 ارسال کنند تا از استعلام گوشی خود مطلع شود.این طرح در راستای جلوگیری از واردات غیرقانونی موبایل به کشور از 28 مهرماه 96 با اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به  صورت رسمی به اجرا در آمد.