kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران:

سویا و ذرت گران‌تر شد

رئیس‌هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت ذرت و سویا نسبت به هفته گذشته گران‌تر شده است،گفت: خطر شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور بسیار جدی است.



ناصر نبی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه قیمت سویا نسبت به هفته گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ تومان و ذرت بین ۲۰ تا ۳۰ تومان گران شده است، اظهارداشت: هم اکنون قیمت سویا به بیش از ۱۷۰۰ تومان و ذرت به بیش از ۹۲۰ تومان رسیده است. به عبارتی طی دو ماه اخیر قیمت کنجاله سویا کیلویی حدود ۳۵۰ تومان و ذرت کیلویی حدود ۲۵۰ تومان رشد داشته است.
رئیس‌هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران درباره دلایل ادامه تنش در بازار نهاده‌های دامی گفت: عرضه کم است و متاسفانه قیمت را هر روز بالا می‌برند درحالی که قیمت جهانی طی چند سال اخیر پایین بوده و این نهاده‌ها با ارز مبادله‌ای وارد کشور شده‌اند.
نبی‌پور با ‌اشاره به اینکه میانگین قیمت تخم مرغ درب مرغداری مدتی است به ۵۲۰۰ تومان رسیده، پیش‌بینی کرد: شرایط بازار به آرامش نخواهد رسید مگر با واردکنندگان برخورد شود ضمن اینکه تنها برخی از واردکنندگان از بخش خصوصی و اکثرا دولتی هستند.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکثر کشورهای دنیا با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درگیر هستند، گفت: ما با خطر جدی در این زمینه روبرو هستیم و مرتب مرغداری‌ها را ضدعفونی می‌کنیم تا دچار مشکل نشویم.