kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

ضرورت برخورد همه‌جانبه با قاچاق خاویار و ماهیان خاویاری


ساری- خبرنگار کیهان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: 873 کیلومتر سواحل جنوبی دریای خزر با 5 گونه ماهیان خاویاری و وجود بیش از 100 گونه ماهیان استخوانی نیازمند عزم ملی در مبارزه باقاچاق خاویار و ماهیان خاویاری است.
حسن خیریانپور در جلسه مشترک منطقه‌ای مبارزه با قاچاق خاویار و ماهیان خاویاری که با حضور مسئولان سه استان گلستان، مازندران و گیلان در اداره کل شیلات مازندران در بابلسر با اشاره به فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری و گردشگری و زیستی در مازندران افزود: ضرورت ایجاد عزم همگانی برای مبارزه همه جانبه قاچاق خاویار و ماهیان خاویاری را ایجاب می‌نماید.
وی با بیان این که دریا و جنگل دو منبع عظیم ثروت برای استان‌های شمالی کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: این دو منبع عظیم ثروت برای مردم کل کشور بویژه استان‌های شمالی به عنوان دو فرصت بزرگ باید به درستی حفاظت و بهره‌برداری شود.
خیریانپور گفت: نقاط آلوده در سه استان باید دقیقاً شناسایی و با تشدید اقدامات کنترلی، فضای سواحل برای قاچاقچیان نا امن شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران بر ضرورت کنترل تردد شناورها در دریای خزر توسط دریابانی، بنادر و یگان‌های حفاظت و تشدید بازرسی از بازارهای ماهی فروشی، رستوران‌ها، مزارع پرورش ماهی و اعمال نظارت بر خودروهای حمل ماهی نسبت به برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز، ادوات صید و صیادی و کنترل تحویل سوخت به شناورها تأکید کرد.