kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
اتهام مضحک آل‌خلیفه به شیخ سلمان

منامه: دبیرکل الوفاق از زندان برای قطر جاسوسی می‌کرد!

رسانه‌های بحرینی اعلام کرده‌اند که دادستانی این کشور دبیرکل جمعیت الوفاق را که چند سالی است در زندان است به اتهام جاسوسی برای قطر مورد بازجویی قرار داده است. روابط‌ بحرین و قطر حدود 2 ماه است که به هم خورده!



منابع خبری از اقدام دادستانی بحرین برای بازجویی از شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت‌ملی اسلامی الوفاق، بزرگ‌ترین جمعیت شیعی مخالف رژیم آل‌خلیفه به اتهام جاسوسی برای قطر! خبر داده‌اند.
شبکه خبری المیادین در این باره گزارش داده که «دادستانی بحرین بعد از انجام بازجویی، حکم حبس موقت برای «شیخ علی سلمان» صادر کرده است». این در حالی است که شیخ‌علی سلمان چندسالی است که در زندان به سر می‌برد و روابط بحرین با قطر نیز حدود 2 ماه است که شکرآب شده است.
شبکه «لوء لوء» نیز به نقل از قاضی «احمد الحمادی» رئیس دادستانی بحرین گزارش داده اتهام شیخ علی سلمان جاسوسی برای قطر و افراد مرتبط با این کشور در جنبش حزب‌الله لبنان به منظور اجرای عملیات‌هایی علیه بحرین و ضربه زدن به مراکز جنگی، سیاسی، اقتصادی و منافع ملی آن، افشای اسرار دفاعی بحرین برای یک کشور بیگانه، انتشار اخبار و بیانیه‌های مغرضانه در خارج درباره اوضاع داخلی کشور جهت ضربه‌زدن به آن است!
حکم حبس موقت «شیخ علی سلمان» پس از پایان مدت حبس فعلی وی اجرایی خواهد شد و علاوه بر آن دستور احضار متهمان دیگر نیز صادر شده است.
گفتنی است «شیخ علی سلمان» در دسامبر(آذرماه) 2014 به 9 سال زندان محکوم شد. دیوان عالی بحرین در پی صدور رأی دادگاه استیناف، مدت زمان حبس دبیرکل جمعیت الوفاق را از ۹ سال به چهار سال کاهش داد. بر این اساس، شیخ‌علی سلمان در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۸ از زندان آزاد خواهد شد. این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل و بسیاری از مجامع حقوق بشری پس از اعلام حکم دادگاه تجدید نظر بحرین در خصوص چهار سال زندان شیخ‌علی سلمان با صدور بیانیه‌ای آزادی فوری وی را خواستار شدند. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران و نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.