kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
رویای نوجوانان فوتبال ایران امروز تعبیر می‌شود؟!

تلاش برای شکست دادن اسپانیا و رسیدن به جمع4 تیم برتر جهان

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران امروز برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جهان، باید تیم اسپانیا را از پیش رو بردارد.

سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود. این دیدار امروز یک‌شنبه ساعت ۱۵ در ورزشگاه جواهرلعل نهرو در شهر کوچی برگزار می‌شود.برنده این دیدار به مصاف برنده دیدار مالی و غنا خواهد رفت.
تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی، در دور گروهی تیم‌های گینه، آلمان و کاستاریکا را با گل‌های زیاد شکست داد و به مرحله حذفی صعود کرد. سپس در دور یک هشتم نهایی با حساب ۲ بر یک از سد مکزیک گذشت تا با صعود به یک چهارم نهایی جام جهانی، تاریخ ساز
شود.
نوجوانان ایران با صعود به این مرحله به نخستین تیم فوتبال تاریخ ایران تبدیل شدند که توانستند به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند. در تیم ملی ایران، الله‌یار صیادمنش با سه گل بهترین گلزن است و بعد از او دلفی، نامداری و شریفی با دو گل در تعقیب او هستند.
تیم فوتبال نوجوانان ایران در این بازی دلفی بازیکن خوش تکنیک خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.
اسپانیا چگونه حریف ایران شد؟
اسپانیا در دور گروهی این مسابقات ابتدا با حساب ۲ بر یک مقابل برزیل مغلوب شد اما با دو پیروزی مقابل نیجر و کره شمالی راهی دور یک هشتم نهایی شد. این تیم در دور یک هشتم نهایی به مصاف فرانسه رفت و توانست این تیم را ۲ بر یک شکست دهد و به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کند و حریف ایران شود.
اسپانیا تیم بسیار قدرتمندی است که بازیکنانش در لیگ حرفه‌ای بازی می‌کنند، تعدادی از مهره‌های این تیم عضو بارسلونا و رئال مادرید هستند و حتی در اخبار اعلام شد اولین بازیکن متولد بعد از سال 2000 به تیم اصلی بارسلونا اضافه شده است.
مهم‌ترین اصل حفظ نظم تیمی است
پیش از برگزاری این بازی حساس، عباس چمنیان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: شرایط آب و هوایی کوچی به مراتب بهتر از گواست. اینجا رطوبت کمتر است و همین مسئله کمک می‌کند با تمام توان آماده بازی
شویم.
وی در پاسخ به این سؤال که تیم ایران فوتبالی جمع بازی می‌کند و در مقابل اسپانیایی‌ها تیکی تاکا را در دستور کار دارند و این تفاوت چه شرایطی در بازی ایجاد خواهد کرد، گفت: هر تیمی استراتژی خودش را دارد. با این حال تیم ایران آماده رویارویی با هر نوع استراتژی حریفان است. فرقی ندارد تیم‌ها مقابل ما چطور بازی می‌کنند و آماده رویارویی با سبک بازی اسپانیایی‌ها هستیم.
سرمربی تیم نوجوانان در پایان خاطرنشان کرد: من خیلی می‌خندم. با تیم و بازیکنان رابطه نزدیک داریم، اما مهم‌ترین اصل در تیم ما، حفظ نظم تیمی است. ان شاءالله با حفظ همین نظم تیمی برابر اسپانیا به برتری می‌رسیم و جواز حضور در جمع چهار تیم برتر جهان را کسب می‌کنیم.