kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

اخبار ورزش جهان


باخت غیرمنتظره منچستر در لیگ انگلیس
در ادامه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس شب گذشته چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها منچسترسیتی با 3 گل برنلی را شکست داد و همچنان در صدر جدول باقی ماند.آگوئرو، اوتامندی و سانه گلزنی کردند. منچستریونایتد با نتیجه 2 بر یک برابر هادرسفیلد باخت که راشفورد تنها گل شیاطین سرخ را به ثمر رساند. لسترسیتی 2 بر یک سوانزی را شکست داد و نیوکاسل با یک گل از سد کریستال پالاس گذشت.
طرح فیفا برای رفع محدودیت تغییر ملیت بازیکنان
فدراسیون جهانی فوتبال مشغول بررسی طرحی است که به موجب آن بازیکنان با وجود انجام بازی رسمی برای یک کشور، مجوز بازی برای یک تیم ملی دیگر را پیدا می‌کنند. فیفا طرحی را برای تغییر قوانین بازی‌های ملی در دست بررسی دارد که به موجب آن ملی‌پوشان یک کشور با وجود انجام بازی رسمی برای آن کشور، با شروطی خاص مجوز تغییر ملیت کسب می‌کنند. طبق قوانین فعلی فیفا، یک بازیکن تنها در شرایطی می‌تواند تیم ملی‌اش را تغییر دهد که برای آن تیم حتی یک بازی رسمی هم انجام نداده باشد مگر اینکه مقصدش کشورهای تازه استقلال یافته مانند کوزوو باشد؛ اتفاقی که برای سمیر اوکانی، درواز‌ه‌بان تیم ملی آلبانی رخ داد که پس از استقلال کوزوو و عضویت آن در فیفا، پیراهن این تیم را به تن کرد. همچنین انجام بازی‌های دوستانه در یک تیم ملی به هر تعداد، برای یک بازیکن محدودیتی جهت تغییر تیم ملی‌اش ایجاد نمی‌کند با این حال طبق اعلام رویترز فیفا مشغول بررسی طرحی است که به موجب آن یک بازیکن با وجود انجام بازی رسمی برای یک کشور می‌تواند تیم ملی‌اش را تغییر دهد به شرط اینکه تعداد بازی‌های ملی او بیش از یک یا دو بازی نبوده و اینکه او دیگر هیچ شانسی برای فراخوانده شدن مجدد به اردوی آن تیم را نداشته باشد. ویکتور مونتالیانی، یکی از نواب رئیس ‌فیفا و رئیس‌کنفدراسیون آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) در این خصوص به خبرنگاران گفت: در طول سال‌های اخیر مسائل فراوانی درخصوص امکان تغییر ملیت بازیکنان فوتبال مطرح شده چرا که دنیا در حال تغییر است و قوانین مربوط به مهاجرت هم عوض شده است. در تمام دنیا مسائل مربوط به ملیت بازیکنان وجود دارد؛ در آفریقا، در آسیا و در کونکاکاف. بنابراین فکر می‌کنیم که الان زمان خوبی است که نگاهی به این موضوع داشته باشیم و ببینیم که آیا راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن این مسائل وجود دارد یا نه، البته به شرط آنکه به تمامیت فوتبال لطمه‌ای وارد نشود.
میلان برای مونتلا ضرب‌الاجل تعیین کرد
باشگاه میلان برای سرمربی ایتالیایی‌اش جهت نجات دادن روسونری از بحران ابتدای فصل مهلت تعیین کرده است. شبکه اسکای ایتالیا اعلام کرده است که باشگاه میلان به سرمربی این تیم وینچنزو مونتلا هشدار داده که از دو بازی آینده تیمش باید 6 امتیاز بگیرد تا اخراج نشود. میلان با هدایت مونتلا در این فصل از 8 بازی خود در سری A به طور مساوی 4 پیروزی و 4 شکست داشته است. این آمار از یک سو، شکست 3 بر 2 مقابل اینتر در دربی هفته گذشته و همچنین تساوی بدون گل خانگی برابر آاک آتن در هفته سوم لیگ اروپا در سوی دیگر، سبب شده که مونتلا بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد. میلان در هفته‌های نهم و دهم سری A به ترتیب مقابل جنوا و کیه‌وو به میدان خواهد رفت و طبق ادعای اسکای، مونتلا برای ماندن در کادر فنی تیمش باید از این دو بازی 6 امتیاز بگیرد. این در حالیست که میلان پس از این دو بازی یک مصاف سخت خانگی برابر یوونتوس دارد.
معرفی3 نامزد نهایی پسر طلایی فوتبال اروپا
۳ نامزد نهایی پدیده فوتبال اروپا که به جایزه پسر طلایی معروف شده است معرفی شدند.با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، ۳ نامزد نهایی جایزه پسر طلایی فوتبال اروپا معرفی شدند.گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی منچسترسیتی که درخشش خیره‌کننده‌ای در این تیم داشته است، در کنار عثمان دمبله ستاره مصدوم بارسلونا و کیلیان ام باپه دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ ۳ نامزد نهایی جایزه پسر طلایی فوتبال اروپا هستند. سال گذشته راناتو سانچس، ستاره پرتغالی وقت بایرن مونیخ که الان در سوانزی بازی می‌کند به این عنوان دست یافت.
آغاز تعلیق ۹ کشور
توسط فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
محرومیت ۹ کشور عضو فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ به صورت رسمی آغاز شد. ۹ کشوری که به دلیل داشتن بیش از سه مورد دوپینگ حکم محرومیت یک ساله دریافت کرده‌اند، از دیروز به صورت رسمی محروم خواهند بود. چین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، اوکراین، ترکیه و مولداوی ۹ کشوری هستند که از سوی فدراسیون جهانی محروم شده‌اند.IWF به همه این ۹ فدراسیون اعلام کرده است که محرومیت آنها تایید و آغاز شده است.هر کدام از این کشورها ۲۱ روز وقت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند.IWF امیدوار است که این کشورها مسئولیت این مسئله را بپذیرند و از این فرصت استفاده کنند تا علیه دوپینگ در کشور خود مبارزه کنند. متخصصان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شرایط هر کدام از این ۹ کشور را تحت بررسی خواهند داشت.
رئال مادرید برای جذب کین
 بیل را به تاتنهام پیشنهاد می‌دهد
باشگاه رئال مادرید در نظر دارد مهاجم گلزن تاتنهام را به خدمت بگیرد و برای تحقق این موضوع حاضر است بال ولزی‌‌اش را به تاتنهام پیشنهاد دهد.شبکه رادیویی «اوندا سِرو» اسپانیا گزارش داد باشگاه رئال مادرید خواهان به خدمت گرفتن هری کین، مهاجم انگلیسی اسپرزها است و تمایل دارد حتی در این بین گرث بیل و بورخا مایورال را نیز در این معامله بگنجاند.در حالی که قیمت هری کین 24 ساله را که تا کنون 112 گل در رقابت‌های لیگ برتر به ثمر رسانده، چیزی در حدود 200 میلیون یورو تخمین زده‌اند، نشریه‌های انگلیسی «سان» و «میرر» مدعی شدند اخیراً دنیل لِوی، رئیس‌باشگاه تاتنهام ملاقاتی با فلورنتیو پرس، رئیس‌باشگاه رئال مادرید داشته و به همتای اسپانیایی خود گفته است حاضر نیست به رقمی کمتر از 222 میلیون یورویی که پاری‌سن‌ژرمن برای جذب نیمار پرداخت، مهاجم انگلیسی خود را بفروشد. بر اساس گزارش «اوندا سِرو» رئال مادرید قصد دارد با پیشنهاد دادن بیل به تاتنهام و البته مایورال که روی او قیمت 30 میلیون یورو گذاشته است، انتقال هری کین به سانتیاگوبرنابئو را تسریع ببخشد. منابع نزدیک به باشگاه تاتنهام خبر داده‌اند که پوچتینو، سرمربی اسپرزها نسبت به جذب مایورال 20 ساله که در پست مهاجم بازی می‌کند، علاقه‌مند است.طبق گزارش این شبکه رادیویی، سران باشگاه رئال مادرید اعتمادشان را نسبت به گرث بیل از دست داده‌اند و تصمیم گرفته‌اند، تابستان آینده او را در لیست فروش بگذارند. در حالی که منچستریونایتد همین حالا مشتری جذب این بال ولزی است، چلسی نیز وضعیت بیل را زیر نظر دارد و بازگشت به تاتنهام نیز برای گرث یک گزینه به شمار می‌رود.