kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
با همت یک روحانی صورت گرفت

اشتغالزایی برای 20 نفر با تولید روغن زیتون

یک روحانی کارآفرین با اشاره به سود بالایی که از راه تولید روغن زیتون کسب کرده از اشتغالزایی برای 20 نفر در ایلام نیز خبر داد.


به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روح‌ا... تاری، روحانی کارآفرین موفقی است که کنار کار تعلیم و تربیت توانسته با تولید روغن زیتون برای چند جوان اشتغالزایی کند. این روحانی فعال اقتصاد مقاومتی می‌گوید: در بخش تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ملکشاهی مشغول هستم و تحصیلات سطح سه حوزوی را دارم. با توجه به منویات مقام معظم رهبری وارد میدان اقتصاد مقاومتی شدم. مانند یک سرباز بر خودم تکلیف دیدم که در این جنگ اقتصادی شرکت کنم و باعث خودکفایی و سربلندی کشورم شوم، این شد که عرصه زیتون را با توجه به ارتباط آن با سلامت مردم انتخاب کردم.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به واردات سالانه 800 تن روغن زیتون به داخل کشور تصمیم گرفتم که در استان ایلام یک قطب تولید روغن زیتون ایجاد کنم و نقشی هرچند کوچک در تولید روغن زیتون داشته باشم تا بتوانم اندکی از حجم واردات را کم کنم. استان ایلام به‌دلیل داشتن سالانه300  تن زیتون بستر بسیار مناسبی برای فعالیت در عرصه تولید روغن زیتون و فرآوری زیتون به شمار می‌آید.
این کارآفرین با اشاره به اراده که خمیرمایه فعالیت‌های اقتصادی است، عنوان می‌کند: با جدیت تمام و با دستان خالی و بدون سرمایه، کار در این عرصه را شروع کردیم. نیاز بازار را سنجیدیم و با طرحی که در ذهن داشتم توانستیم 300 باغدار را در این فرآیند درگیر کنیم. تاری می افزاید: در طول این سه سالی که از فعالیت کارگاه ما می‌گذرد ما توانستیم در سال اول 20 تن، در سال دوم 40 تن و در سال سوم 60 تن زیتون را از باغداران خریداری نماییم، البته با توجه به پیش‌بینی‌های ما این رقم در سال 96 به 300 تن افزایش خواهد یافت.وی می‌گوید: زمانی که کارگاه آمادگی ورود محصولات را داشته باشد به باغداران می‌گوییم زیتون‌ها را بچینند و در جعبه‌های مجزا قرار دهند. جعبه، مناسب‌تر از گونی است زیرا روغن‌ها خالص‌تر به‌دست می‌آیند. زیتون‌ها را رایگان جمع‌آوری می‌کنیم. تمام هزینه به‌عهده خود ماست، نمی‌خواهیم کشاورز متحمل زحمات اضافی بشود. کشاورز زحمت خود را کشیده است.
این تولیدکننده روغن زیتون می‌افزاید: این ارتباط صمیمی بین کارگاه و کشاورز در روند تولید و کیفیت کارمان تأثیر مثبتی داشته است. خانواده من هم مشغول به کار شده‌اند. برادر و همسرم به من در کارگاه کمک می‌کنند.
تاری ادامه می دهد: ما توانستیم برای 300 باغدار انگیزه ایجاد کنیم تا به فعالیتشان ادامه دهند. بسیاری از این باغدارها تصمیم داشتند به شهر بروند و باغات خود را تغییر کاربری دهند. غیر از این 300 باغدار، برای 20 نفر در کارگاه اشتغالزایی شده است، حتی فرزند پنج ساله‌ام را طوری تربیت کرده‌ام که تولید و خودکفایی یکی از اعتقادات اصلی‌اش شده است. خانواده‌ها باید از کودکی فرزند خود را با کار و کارآفرینی آشنا کنند. باید فرزندان ما درک کنند که؛ اقتصاد مقاومتی یعنی چه؟
وی می‌گوید: ما در سال گذشته 140 میلیون تومان سود کردیم. یک کارمند در بهترین شرایط ماهانه سه میلیون تومان هم دریافت کند به‌عبارتی در یک سال 36 میلیون تومان می‌شود.
این روحانی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی بیان می‌کند: با این مقایسه متوجه می‌شویم که فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی اگر با برنامه و تحقیق صورت گیرد و همچنین نیاز بازار هم به‌درستی سنجیده شود می‌تواند درآمدی خیلی بیشتر از یک کارمند نصیب کارآفرینان کند. اقتصاد مقاومتی فرصتی ناب برای اشتغالزایی جوانان است.