kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
آمارهای وزارت نفت نشان می‌دهد

افزایش 8 درصدی مصرف بنزین در شش ماهه نخست 96

بر اساس آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی میانگین مصرف بنزین کشور در شش ماهه نخست سال 81/7 میلیون لیتر بوده است که نسبت به آمار شش ماهه پارسال (75/4 ) 8/3 درصد رشد داشته است.



به گزارش ایسنا، از نظر حجمی بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۹۶ میلیون لیتر بنزین در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ مصرف شده است. میانگین مصرف بنزین در شهریورماه به علت حجم بالای مسافرت و تعطیلات عید قربان و عید غدیر 88/2 میلیون لیتر بوده که نسبت به شهریورماه سال گذشته (81/4 میلیون لیتر) 8/4 درصد رشد داشته است.طبق آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، بالاترین میزان مصرف بنزین در سال جاری در ۱۶ شهریورماه با 104/7 میلیون لیتر و کمترین میزان مصرف در ۲۵ فروردین‌ماه با 62/7 میلیون لیتر بوده است.گفتنی است مصرف بنزین در دولت روحانی رکوردهای جدیدی بر جای گذاشته است تا جایی که چندی پیش مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رکوردشکنی مصرف بنزین در سال جاری در ۱۶ شهریورماه با میزان 104/7 میلیون لیتر خبر داد.سید محمدرضا موسوی‌خواه اعلام کرد که عوامل زیادی از جمله گشایش‌های پس از برجام(!)، افزایش تولید و واردات خودرو، ارتقای سطح مالی مردم و غیره در افزایش میزان مصرف تاثیر داشته‌اند.
البته نمایندگان صاحبنظر در حوزه انرژی نظرات دیگری در این رابطه دارند. هدایت‌اله خادمی، نایب رئیس‌کمیسیون انرژی معتقد است: عوامل کوتاه مدت افزایش مصرف بنزین را باید ناشی از سیاست‌های غلط دولت یازدهم دانست.
وی تأکید می‌کند که باید به حذف ابزارهای کنترلی نظیر کارت سوخت در دولت یازدهم به عنوان یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش مصرف بنزین‌اشاره کرد.