kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
مدیرعامل سازمان اعلام کرد

رشد منطقی اعتبارات بیمه سلامت در بودجه سال آینده

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رشد اعتبارات این سازمان در بودجه سال آینده خبر داد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رشد اعتبارات این سازمان در بودجه سال آینده خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این مجموعه صدور کارت‌های هوشمند به جای دفاتر بیمه‌ای بوده که بنا داریم پس از ادغام سازمان‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت، کارت‌های هوشمند را صادر کنیم.
وی افزود: با صدور کارت‌های هوشمند بسیاری از  مشکلات بیمه‌ای در  سطح کشور از جمله تعدد دفاتر بیمه‌ای و همچنین سوابق بیمه‌شدگان برطرف خواهد شد.
محسنی بندپی گفت: در حال حاضر رشد اعتبارات بیمه‌های سلامت از 3 هزار و 660 میلیارد تومان در سال 92 به 5 هزار و 790 میلیارد تومان در سال 93 رسیده که از میانگین رشد 63 درصدی برخوردار بوده به طوری که در سنوات گذشته ما چنین رشدی را نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: در بیمه روستائیان نیز اعتبار سال جاری یک هزار و 390 میلیارد تومان بوده که در سال 93 به 2 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده که رشد معقول و منطقی را طی کرده است و در بیمه ایرانیان نیز اعتبارات رشد داشته و از 370میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان رسیده است.
محسنی بندپی همچنین با اشاره به سیاست‌‌های جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه پوشش سراسری بیمه کشور اظهار داشت: در این راستا پروتکل‌هایی تدوین شده که قرار است افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار بالغ بر 10 میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند که ما بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص تمامی افراد را تحت پوشش بیمه درمان قرار دهیم.محسنی تصریح کرد: یکی از مشکلات بیمه‌ای کشور، پرداخت بالغ بر 70 درصد از هزینه‌ها از جیب بیمه‌شدگان است که باید بتوانیم در یک برنامه منطقی و کارشناسی شده این سهم را کاهش دهیم.