kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

نهادهای امنیتی اسرائیل: بشار اسد تا سال 2018 به طور کامل بر سوریه مسلط می‌شود

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی براساس ارزیابی‌های خود، اعلام کرده‌اند که «بشار اسد» تا پایان سال 2018 بر سوریه مسلط خواهد شد.


«اسرائیل‌الیوم» گزارش داده، طبق ارزیابی تازه‌ای که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند، نظام بشاراسد تا پایان سال 2018 میلادی (سال آینده) بر بیشتر مناطق سوریه مسلط خواهد شد. هر چند این نهادهای صهیونیستی مدت زیادی را برای تسلط مجدد دولت دمشق بر کشور سوریه مطرح کرده‌اند، ولی همین اظهارات نیز اعتراف بزرگ و بی‌سابقه از جانب صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. سال 2011 و همزمان با آغاز اجرای طرح موسوم به «لانه زنبور» توسط موساد در سوریه، «ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفته بود، دولت بشار اسد در عرض شش‌ماه از هم فرو می‌پاشد.
اسرائیل الیوم در ادامه نوشته: «ارزیابی نهادهای امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که سوریه هیچ‌گاه به شرایط پیش از جنگ داخلی سال 2011 برنمی‌گردد.»
منظور نهادهای صهیونیستی از گزاره فوق این است که نظام بشار اسد از این پس، بسیار قدرتمندتر از آن زمان خواهد بود.
دو روز قبل سفیر سابق آمریکا در سوریه نیز به مقامات کشورش و کشورهای متحد آمریکا متذکر شد که آنها باید به پیروزی ایران و بشار اسد در سوریه عادت کنند.
در حال حاضر علاوه بر شکستی که تروریست‌ها در عرصه‌های میدانی متحمل شده‌اند، حامیان آنها نیز انسجام سابق میان خود را از دست داده‌اند و حتی خبرها حاکی است که دیروز شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه با نظامیان آمریکایی در شهر «منبج» سوریه درگیر شده‌اند.