kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
درخواست فلسطینیان از گوترش در رام‌الله

آقای دبیرکل! جنایات اسرائیل را متوقف کنید

فلسطینی‌ها پس از سفر دبیرکل سازمان ملل به سرزمین‌های اشغالی و در رام‌الله از وی خواستند، برای توقف جنایات بی‌پایان رژیم صهیونیستی تلاش کند.



خانواده‌های اسیران فلسطینی در دیدار با
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خطاب به وی اعلام کردند برای نجات بیش از 6500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تلاش کند و در ادامه ضمن بازگو کردن جنایات و تعرض‌های رژیم صهیونیستی کشتار جوانان فلسطینی، بازداشت اداری یا موقت، بازداشت زنان و کودکان و نمایندگان و نیز عدم تحویل اجساد شهدا، افزودند: «همه این‌ها نقض قوانین بین‌المللی و نیز قوانین انسانی است.»
به گزارش فارس به نقل از فلسطین الیوم، دبیرکل سازمان ملل که سه روز پیش وارد فلسطین ‌اشغالی شده سه‌شنبه شب با تعدادی از خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در رام الله واقع در کرانه باختری دیدار کرد. «صائب عریقات» رئیس‌ کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل و «عیسی قراقع» رئیس‌کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی هم در این دیدارحضور داشتند. گوترش روز گذشته نیز وارد غزه شد تا از نزدیک با وضعیت مردم غزه آشنا شود. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای از سفر آنتونیو گوترش به نوار غزه استقبال کرد و از وی خواست تا همه تلاش ممکن را برای رفع محاصره نوار غزه و در دستور کار قرار‌دادن برنامه امداد رسانی و کمک به منظور نجات این منطقه از بحران انسانی آن مبذول دارد. این اولین سفر دوره‌ای گوترش به منطقه از زمان تصدی پست دبیرکلی سازمان ملل متحد است.
گوترش پیش از دیدار با فلسطینی‌ها با نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود. گوترش پس از دیدار با اهالی غزه و مشاهده رنج و محرومیت ساکنان این باریکه خواستار رفع محاصره غزه شد.