kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

اخبار ورزش جهان


۷۰ درصد خریداران بلیت بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۸ محلی هستند
از روز دوشنبه فروش بلیت در بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ آغاز می‌شود. مسئولان کره‌ای پیش‌بینی کرده‌اند که محلی‌ها خریداران عمده بلیت‌ها (۷۰ درصد) خواهند بود. ۲۸۰ هزار بلیت برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۸ فروخته می‌شود. هر فرد می‌تواند ۵۰ بلیت خریداری کند. گران‌ترین بلیت این بازی‌ها مربوط به مراسم افتتاحیه می‌شود که ۱۲۳ دلار است. بلیت مراسم اختتامیه از ۹ تا ۶۱ دلار است.افراد محلی، افرادی که مشکل جسمی دارند و افراد بالای ۶۵ سال، ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که ۱۵۰۰ ورزشکار و مسئول از ۵۰ کشور مختلف دراین بازی‌ها شرکت کنند. بازی‌ها از هشتم تا ۱۸ مارچ ۲۰۱۸ در کره جنوبی برگزار می‌شود.
منتشر شدن مدارک آسیب دیدگی بولت
یوسین بولت، دارنده هشت مدال طلای المپیک تایید کرد که در زمان بازی‌های قهرمانی جهان امسال آسیب‌دیدگی‌ داشته است.اعتراضاتی به بولت شده و افرادی مدعی شده بودند که او آسیب‌دیدگی‌ نداشته است. پزشک تیم جامائیکا پیش از این اعلام کرده بود که بولت قبل از مسابقه چهار در ۱۰۰ متر جهانی از ناحیه همسترینگ آسیب‌دیدگی‌ داشته است.بولت اسکن مدارکش را در توییتر منتشر کرد و اعلام کرد که با این آسیب‌دیدگی‌ نیاز به سه ماه استراحت دارد. بولت چندی بعد این پست را پاک کرد. بولت و پزشکان تیمش مسئولان برگزاری مسابقات جهانی لندن را نیز محکوم کردند. آنها به برگزاری مراسم اهدای مدال پیش از این مسابقه اعتراض کردند و اعلام کردند که این کار باعث سرد شدن بدن دوندگان شده است.بولت گفت‌: متاسفانه بخشی از همسترینگ پای چپ من پاره شده است. من معمولا گزارش‌های پزشکی خود را منتشر نمی‌کنم اما بسیاری شک داشتند که آیا من واقعا مصدوم بوده‌ام یا خیر؟ من هیچ وقت طرفداران خود را فریب نداده‌ام. تنها هدف من در مسابقات قهرمانی جهان امسال این بود که برای آخرین بار برای هوادارانم بدوم. از کسانی که همچنان من را حمایت کردند تشکر می‌کنم. بولت به دلیل آسیب‌دیدگی‌ همسترینگ در مسابقه فوتبال منچستریونایتد نیز حاضر نخواهد شد. او پیش از این اعلام کرده بود که در این بازی شرکت می‌کند.
تعریف و تمجید هافبک صربستانی
از منچستریونایتد
منچستریونایتد در فصل نقل و انتقالات، نمانیا ماتیچ را با ۳۵ میلیون پوند از چلسی خرید. این بازیکن در مقایسه تیم سابق خود با منچستریونایتد گفت: همه می‌دانیم که یونایتد چه جایگاهی دارد. البته چلسی هم تیم بزرگی است. بنفیکا هم در پرتغال تیم بزرگی است ولی یونایتد، یونایتد است و بزرگترین باشگاهی است که در آن بازی کرده‌ام.ماتیچ درباره حضور در منچستریونایتد گفت: واقعا سخت است تیمی ۲۵ بازیکن خوب و ‌آماده در اختیار داشته باشد و همه با هم رفیق باشند ولی واقعا در یونایتد چنین چیزی را می‌بینم. همه در رختکن و تمرین، شاد و خوشحال هستیم. وقتی تمرینات تیم تمام می‌شود، هواداران زیادی هستند که خواستار گرفتن عکس و امضا هستند. جو یونایتد فوق‌العاده است و فکر کنم فقط دو یا سه تیم مثل یونایتد در جهان وجود داشته باشد. قطعا یونایتد یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان است. هافبک صربستانی در پایان درباره شرایط خود نیز گفت: خوشبختانه شرایط خیلی مطلوب و خوبی دارم و امیدوارم امسال تا جایی که می‌شود برای تیمم به صورت ثابت به میدان بروم. سال مهمی هم از نظر باشگاهی و هم از نظر ملی داریم که به جام جهانی ختم می‌شود. امیدوارم در هر دو جبهه موفق ظاهر شوم. من فصل قبل با مصدومیت دست و پنجه نرم کردم که این مسئله شرایط را برایم سخت کرده بود.
رضایت کونته از شرایط چلسی
چلسی بعد از نتیجه‌ ضعیف در هفته‌ نخست لیگ برتر باید در هفته‌ دوم در داربی شهر لندن به مصاف تاتنهام، نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها برود. آنتونیو کونته در آستانه بازی امروز تیمش برابر تاتنهام که در غیاب فابرگاس و کیهیل محروم و باکایوکو و هازارد مصدوم برگزار خواهد شد، گفت‌: باید به ما زمان بدهید. برای اینکه در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه‌ مطلوبی بگیریم و بهترین تیم شویم زمان می‌خواهیم. من تازه یک سال و خرده‌ای است که به چلسی آمده‌ام و سال‌ها از قراردادم باقی‌ مانده است. اگر منظم باشیم و کارمان را به شکل مطلوبی انجام دهیم می‌توانیم امسال و سال آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم. به نظر من فقط باید تمرین کرد تا بهتر شد. سرمربی ایتالیایی ادامه‌ داد: با وجود شکست در بازی هفته‌ نخست، تیمم در شرایط مطلوبی به سر می‌برد و این مهم‌ترین موضوع برای مربی است. همه فقط به بازی با تاتنهام فکر می‌کنیم. فصل گذشته شروع خوبی نداشتیم ولی باور نکردنی بود که توانستیم قهرمان شویم. امسال کار به مراتب سختی را پیش رو داریم ولی باشگاهی در حد و اندازه‌های چلسی باید جاه‌طلب باشد و به اهداف بزرگ فکر کند.
اشک‌های کانسلو در بازی خداحافظی
ژوائو کانسلو جمعه شب گذشته با مستایا خداحافظی کرد. او به اینترمیلان ایتالیا منتقل خواهد شد و پس از دو فصل بازی با لباس والنسیا خداحافظی سخت و تلخی با اهالی مستایا داشت.پست تخصصی او مدافع راست است اما به عنوان هافبک نیز در خدمت والنسیا بوده و اکنون این پرتغالی راهی اینترمیلان ایتالیا خواهد شد. 63 بازی رسمی و دو گل زده در لباس والنسیا برای کانسلو، خاطرات تلخ و شیرینی را به همراه داشته که دل کندن از آنها برای این جوان 23 ساله کار بسیار سختی به نظر می‌رسید.
محمد فرح: می‌خواهم خداحافظی خوبی داشته باشم
محمد فرح تنها یک مسابقه با بازنشستگی کامل خود از دوی استقامت فاصله دارد. فرح درباره شرایط فعلی خود، گفت‌: من بسیار آرام‌ترم. بیشتر لذت خواهم برد. دوی جاده کمی متفاوت است اما برای شروع آن هیجان زده‌ام. فرح که چهار طلای المپیک و شش طلای جهان را در کارنامه خود دارد، در ادامه افزود: مردم از من انتظار دارند که در ماراتن برخی از کارها را انجام دهم زیرا در پیست قهرمان بوده‌ام اما باید بدانند که شرایط متفاوت است. من با ذهنی متفاوت و هدفی متفاوت در این رقابت‌ها ظاهر می‌شوم. آنچه من به عنوان محمد فرح تاکنون به دست آورده‌ام را فراموش کنید و ببینید که من در جاده چه کار می‌توانم انجام دهم. فکر می‌کنم کمی زمان ببرد تا بتوانم آماده شوم. مسابقه‌ای که این هفته‌ دارم برایم لذت بخش است. من به آنجا می‌روم و ۱۱۰ درصد توانم را می‌گذارم. من می‌خواهم مسابقه خوبی دهم و خداحافظی کنم. بیرمنگام پیش از این برای من خوب بوده است و هواداران در این شهر فوق‌العاده‌ هستند.
واکنش دیبالا به احتمال حضور در بارسلونا
پائولو دیبالا لقب مسی جدید فوتبال آرژانتین را یدک می‌کشد. این بازیکن جوان در یوونتوس بازی می‌کند و یکی از بهترین‌های این تیم در دو فصل اخیر بوده است. دیبالا از تکنیک و سرعت بالایی برخوردار است و سبک بازی او بسیار شبیه به لیونل مسی است. هواداران بارسلونا علاقه زیادی به این بازیکن دارند و بعد از جدایی نیمار بسیار دوست دارند که دیبالا پیراهن تیم محبوب آنها را بر تن کند اما این انتقال در شرایط کنونی غیر ممکن است. دیبالا در واکنش به احتمال حضورش در بارسلونا، گفت‌: باید بگویم که یوونتوس هم مثل بارسلونا تیم بزرگی است. رسانه‌ها چیزهای زیادی درباره حضور من در بارسلونا می‌نویسند که باید بگویم همه این اخبار دروغ است. او ادامه‌ داد: هم تیمی‌هایم بارها به من پیام داده‌اند که آیا راهی بارسلونا می‌شوم؟ توضیح دادن بعضی چیزها بسیار سخت است اما یک واقعیت وجود دارد، اینکه یوونتوس هم در سطح بارسلونا است و خوشحالم که در این تیم بازی می‌کنم. دیبالا به تازگی قرارداد خود را با یووه تمدید کرده است. او تا سال ۲۰۲۱ با این تیم ایتالیایی قرارداد دارد.