kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    تخریب 100 خانه بر اثر سیل
اهواز- تسنیم: منازل 100 خانوار عشایری و روستایی به دلیل ریزش کوه و سیلاب در باغملک آسیب دیده است.
بارش باران شدید در باغملک به ویژه در مناطق امام‌زاده عبدالله، مروزار و گندم باعث جاری شدن سیل شد و در پی آن منازل 100 خانوار عشایر و روستایی به دلیل ریزش کوه و سیلاب آسیب دیدند.
امدادگران هلال احمر برای ارائه خدمات امدادی به مناطق اعزام شدند. هواشناسی استان خوزستان احتمال وقوع دوباره سیلاب در این شهرستان را پیش‌بینی کرده است.
دو جوان غرق شدند
اهواز- ایرنا: بخشدار آبژدان شهرستان اندیکا گفت: اجساد دو جوان غرق شده اندیکایی در حوالی پل شهدای روستای اسلام‌آباد از آب بیرون کشیده شد.
کاظم تقی‌پور دهکردی اظهار کرد: با هماهنگی فرماندار، هیئت نجات غریق استان یک نفر غواص به شهرستان اعزام کرد.
وی افزود: با تلاش این غواص جسد این دو برادر جوان از آب خارج و به سردخانه منتقل شدند. نبود استخر در این شهرستان باعث شده تا جوانان برای فرار از گرما به رودخانه‌ها مراجعه کنند که به دلیل عدم شناخت از وضعیت رودخانه‌ها و نیز مسلط نبودن به فن شنا هر از چند گاهی برخی از آنان غرق می‌شوند.
امحای بوته‌های ماری‌جوانا
شیراز- تسنیم: روابط عمومی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، از امحای مقادیری گیاه ماری‌جوانا در ارتفاعات ارژن در شهرستان شیراز خبر داد.
نیروهای بسیج حوزه مقاومت امام جعفر صادق(ع)، موفق به شناسایی محدوده‌ای در ارتفاعات دره مارون بخش ارژن شهرستان شیراز شدند که در آن گیاه ماری‌جوانا کشت شده بود.
بسیجیان این حوزه مقاومت با هماهنگی دادستان شیراز، گیاهان کشت شده در این محدوده حدود 500 متر مربعی را امحا و حدود 200 بوته این گیاه مخدر را نیز نابود کردند.
خیانت در امانت
گرگان- تسنیم: فرمانده انتظامی گلستان از کشف یک فقره جرم اقتصادی، اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی به ارزش 11 میلیارد و 200 میلیون تومان در استان خبر داد.
سرتیپ علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی وصول خبر از منابع و نشانگاه‌های اقتصادی اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان مبنی بر وقوع جرم اقتصادی در یکی از سیلوهای استان گلستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد مسئول یک انبار غله کارخانه آرد که مسئولیت نگهداری امانی گندم دولتی را برعهده داشته‌اند طی مدت فعالیت خود دچار کسری 8 هزار و 600 تن گندم شده است.فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: این متهم که چند ماه متواری بوده و سعی در فرار از مجازات قانونی داشته است، با انجام یک سری اقدامات تعقیب و مراقبتی ویژه توسط مأموران شناسایی و پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شد.
مرگ مادر و کودک در تصادف
مشهد- فارس: افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد اظهار داشت: به دنبال برخورد شدید دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو 405، 6 نفر از سرنشینان خودرو پژو 405 و پراید در کابین به هم پیچیده شده این دو خودرو، کشته و مصدوم شدند.محمد کاظمی ضمن اشاره به عملیات رهاسازی حادثه‌دیدگان از میان آهن‌پاره‌های سواری پژو توسط مأموران آتش‌نشانی، افزود: در اثر شدت بروز این سانحه رانندگی یک مادر و فرزند 8 ماهه در دم جان باختند و چهار نفر دیگر از سرنشینان نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی مشهد بیان کرد: علت دقیق بروز این سانحه رانندگی مرگبار توسط پلیس راهور در دست بررسی است.
یک کشته در واژگونی خودرو
رشت- خبرنگار کیهان:فرمانده نیروی انتظامی لنگرود از جان باختن جوانی 29 ساله در حادثه واژگونی یک خودرو در این شهرستان خبر داد.سرهنگ حسین نیک‌فرد اظهار داشت: در این حادثه یک دستگاه خودروی پژو ROA هنگام تردد در محور «کومله به اطاقور» شهرستان لنگرود پس از انحراف از مسیر اصلی به یک درخت در حاشیه جاده برخورد کرده و واژگون شد که براثر آن راننده 29 ساله خودروی مذکور به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
کشف محموله تلفن همراه
سنندج- ایسنا: فرمانده مرزبانی کردستان از کشف سه هزار و 672 دستگاه تلفن همراه در مرز بانه خبر داد.سرتیپ کیومرث شیخی اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرزهای استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه در چند عملیات منسجم، سه هزار و 672 دستگاه تلفن همراه در مارک‌های مختلف، 339 دستگاه تبلت، 34 دستگاه دوربین تصویربرداری و 20 عدد ساعت هوشمند را کشف کرده و مانع ورود غیرقانونی این محصولات قاچاق به کشور شدند.
وی افزود: ارزش کالای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان 40 میلیارد و 820 میلیون ریال برآورد شده است.
آتش در باغ
محلات- ایسنا: 7 هزار مترمربع از باغات شهرستان محلات طعمه حریق شد.محمود فلفلی رئیس آتش‌نشانی محلات با اعلام این خبر افزود: 3 هزار مترمربع از باغات شهر محلات گرفتار حریق شد که به دلیل گسترده بودن آتش‌سوزی، نیروهای خدمات شهری شهرداری نیز برای اطفای حریق به کمک آتش‌نشانان آمدند و عملیات اطفای حریق تا پاسی از شب به درازا انجامید.
وی گفت: همچنین 4 هزار مترمربع دیگر از باغات این شهر دچار حریق شد. رئیس آتش‌نشانی محلات این دو آتش‌سوزی را عمدی عنوان کرد.
سقوط بالابر یک کشته گرفت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سقوط بالابر در رستورانی در بخش آبگرم، ماموران سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ «منصور خدایی» ادامه داد: در بررسی ماموران مشخص شد چهار نفر در یک مراسم عروسی جهت استفاده از بالابر رستوران سوار بر آن شدند که ناگهان بالابر از طبقه دوم سقوط و بر اثر این حادثه یک زن در دم فوت و سه نفر دیگر به شدت مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
وی با اشاره به قطع شدن دست یکی از مصدومان در این حادثه، افزود: با تشکیل پرونده در این زمینه، اقدامات کارشناسی و تحقیقات جهت بررسی علت حادثه ادامه دارد.
دستگیری بدهکار مالیاتی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر بدهکاری و فرار مالیاتی مدیرعامل یک شرکت بازرگانی در غرب استان، ماموران و کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری کارشناسان حقوقی اداره امور مالیاتی شهرستان مربوطه با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی دریافتند، متهم به فرار مالیاتی که در حوزه صادرات و واردات کالا فعالیت داشته، جزو بدهکاران مالیاتی است.
سرتیپ «سیدمحمود میرفیضی» با اشاره به هماهنگی‌های قضایی لازم از دستگیری متهم خبر داد و افزود: در بازجویی‌های فنی پلیس از متهم و همچنین کنترل اسناد مالی و قراردادهای مربوط به اجناس مشخص شد، متهم بیش از 18 میلیارد و 829 میلیون ریال بدهی مالیاتی دارد که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضایی تحویل شد.
کشف 24 تن برنج قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد یک دستگاه تریلی ماک را که در «کمربندی» یزد با محموله برنج در حال حرکت بود متوقف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان با اعلام این خبر افزود: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارک و بارنامه خودرو متوجه شدند که راننده اقدام به بارگیری 24 تن برنج خارجی بدون مجوز گمرکی کرده است که به همین منظور خودرو به پارکینگ انتقال یافت.سرهنگ حسین رضایی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد و 450 میلیون ریال برآورد کردند افزود: ماموران در این خصوص یک متهم را نیز دستگیر کردند.