kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
مالباختگان مراجعه کنند

زورگیری شبانه از رانندگان جوان تهرانی در پوشش مأمور

سه سارق مأمورنما که اقدام به زورگیری و سرقت از رانندگان جوان تهرانی می‌کردند، توسط یکی از مالباختگان و کمک مردم زمینگیر شدند.



به گزارش فارس، ساعت 30 دقیقه بامداد چهاردهم مرداد جاری وقوع یک فقره نزاع و درگیری در ابتدای اتوبان نیایش به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.
با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد سرنشینان دو دستگاه خودروی سواری سمند و مزدا 3 با یکدیگر درگیر شده و طی درگیری سرنشینان خودروی سمند با استفاده از سلاح سرد اقدام به مجروح کردن دو نفر از سرنشینان خودروی مزدا 3 نموده و زمانی که قصد فرار از محل را داشتند، حضور مردم در محل مانع از فرار آنها شده است.
یکی از سرنشینان خودروی مزدا 3 در اظهاراتش به مأموران گفت: چند شب پیش یک دستگاه خودروی 206 سفید رنگ بدون پلاک در حالیکه خودرویشان چراغ هشدار LED داشت، در محدوده اتوبان نیایش به من دستور ایست داد؛ به تصور اینکه آنها مأمور هستند در حاشیه اتوبان توقف کردم؛ یکی از سرنشینان 206 ابتدا از من درخواست مدارک شناسایی کرد و زمانی‌که مدارک را به وی دادم از من خواست تا از ماشین پیاده شوم؛ به محض پیاده شدن از ماشین ناگهان هر سه سرنشین خودروی 206 به سمت من حمله‌ور شدند.
وی ادامه داد: آنها ابتدا به صورتم افشانه زدند و طی نزاع و درگیری، با سلاح سـرد مرا از ناحیه سینه و دست مجروح کردند و نهایتاً با سرقت گوشی تلفن همراه، وجه نقد، دستبند طلا و ساعت به سرعت از محل متواری شدند.
این مالباخته افزود: امشب زمانی که با دوستانم در حال مراجعت به منزل بودیم، به صورت کاملا اتفاقی هر سه نفرشان را این بار سوار بر یک دستگاه خودروی سمند شناسایی کردم؛ آنها را تعقیب کردیم تا نهایتاً در ابتدای ورودی اتوبان نیایش مانع از ورود آنها به داخل اتوبان شدیم.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و غصب عناوین دولتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مأمور
در ادامه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در همان لحظه دستگیری سه سرنشین خودروی سمند سفید رنگ و بازرسی اولیه از خودروی آنها، مأمورین حاضر در صحنه، موفق به کشف گاز‌اشک آور، دو دستگاه بی‌سیم، اسلحه کمری بادی، چراغ هشدار LED ویژه خودرو و چند قبضه سلاح سرد شده‌اند.
با توجه به شواهد، متهمین به نام‌های «ح.ص» (22 ساله)، «ا.ص» (33 ساله) و «ج.ر» (35 ساله) که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند صراحتا به سرقت از مالباخته و همچنین ده‌ها فقره سرقت مشابه از رانندگان جوان در محدوده اتوبان و بزرگراه‌های غرب تهران بویژه در اتوبان شهید همت، حکیم و یادگار امام اعتراف و عنوان داشتند که تمامی سرقت‌های خود را در محدوده زمانی ساعت 24 الی 4 بامداد انجام داده‌اند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهمین با استفاده از خودروهای سواری پژو 206 و سمند و در پوشش مأمور اقدام به زورگیری و سرقت از آنها کرده بودند.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره غصب عناوین و سرقت‌های تحت پوشش مأمور و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی متهمین، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.