kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

کاهش آمار طلاق توافقی کشور در سال 95

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه گفت: برای اولین بار در سال 95، رشد طلاق توافقی نه تنها متوقف شد بلکه یک مقدار هم کاهش یافت.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر رفاهی اظهار داشت: در بحث طلاق، قبلاً این طور بود که دادخواست طلاق توافقی می‌آمد و قاضی هم رأی می‌داد اما الان دیگر این طور نیست و علت شناسی و راهکاریابی می‌شود. بر همین اساس در بسیاری استان‌ها در کنار دادگاه‌های خانواده، مراکز مشاوره راه‌اندازی شده است.
رفاهی افزود: در نتیجه این اقدامات، برای اولین بار در سال 95، رشد طلاق توافقی نه تنها متوقف شد بلکه یک مقدار هم کاهش یافت تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه تحقق یابد.
وی با ‌اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها گفت: در کشور بیش از 90 هزار هیئت مذهبی و تعداد زیادی سمن داریم که اگر از ظرفیت اینها استفاده شود، جرایم و آسیب‌ها، تا حد قابل توجهی کنترل می‌شود.
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضا ادامه داد: در حال حاضر 11 و نیم میلیون دختر و پسر در سن ازدواج قرار دارند که برای تشکیل زندگی مشترک باید 10 مهارت را بیاموزند اما متأسفانه خانواده‌ها و زوج‌ها به همه چیز توجه دارند به غیر از یادگیری این 10 مهارت و در نهایت هم فشار ناشی از اختلافات زوجین به سیستم قضایی در دادگاه‌های خانواده وارد می‌شود.