kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

پیکرهای پاک 9 شهید مدافع حرم در ۵ شهر کشور تشییع و خاکسپاری شد

پیکرهای پاک 9 شهید مدافع حرم در شهرهای قم، چالوس، دماوند، رفسنجان، کارون و گرگان با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان تشییع و خاکسپاری شد.


به گزارش خبرنگار کیهان از قم، مردم این شهر پیکر پاک پنج نفر از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون را تشییع کردند.
مردم شهر قم پیکر شهیدان عارف رضایی، خدابخش رضایی، نعمت‌الله محمدی، محمدالله اسدی و محمداسماعیل محمدی را در این شهر تشییع کردند.
این پنج شهید از رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون بودند که در نبرد با گروه‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.
مراسم تشییع پیکر شهدا از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شد و تا حرم حضرت معصومه(س) ادامه پیدا کرد.در ادامه پیکر این پنج شهید دور ضریح کریمه اهل بیت(س) طواف داده و مراسم نماز میت به امامت آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولید آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقامه شد.
در نهایت پیکر شهدای لشکر فاطمیون در قطعه 31 شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) در کنار دیگر همرزمانشان به خاک سپرده شدند.
همچنین با حضور پرشور مردم چالوس پیکر پاک شهید مدافع حرم مصطفی خوش‌محمدی از مکان سپاه این شهر به سمت گلزار شهدای شهرستان برگزار و به خاک سپرده شد.
این گزارش حاکی است پیکر مطهر بیست و هشتمین شهید مدافع حرم شهرستان دماوند جعفر عسکری 21 ساله روز گذشته با حضور گسترده مردم دماوند از مقابل امامزاده عبدالله(ع) تشییع و در گلزار شهدای روستای آیینه‌ورزان خاکسپاری شد.شهید عسکری از مدافعان حرم افغانستانی اعزامی از دماوند بود که در روزهای اخیر در مبارزه با گروهک‌های تروریستی به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر شهید مدافع حرم قاسم نظری هم صبح دیروز با حضور مردم، خانواده شهید و مسئولان از حسینیه ثارالله به سمت میدان ابراهیم رفسنجان تشییع و پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان در گلزار شهدای عباس‌آباد این شهر به خاک سپرده شد. این شهید از لشکر فاطمیون بود و 38 سال سن و دارای دو فرزند بود که در سوریه به شهادت رسید.
پیکر پاک شهید سجاد باوی از شهدای مدافع حرم شهرستان کارون نیز دیروز با حضور هزاران تن از مردم خوزستان از مصلای امام علی(ع) شهر کوت عبدالله در گرمای 50 درجه شهر آغاز و در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد. وی در روز پنجشنبه 19 مرداد ماه جاری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در نبرد با تکفیری‌های آمریکایی شهید شد. از وی یک پسر 10 ساله به نام محمدعلی و یک دختر به یادگار مانده است.
تشییع پیکر شهید رسولی
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید وحیدرضا رسولی با حضور قشرهای مختلف مردم شهیدپرور اراک و جمعی از مسئولان از میدان شهدای اراک به سمت بهشت زهرای این شهر برگزار و سپس پیکر این شهید در گلزار شهدا آرام گرفت.
شهید وحیدرضا رسولی جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان بود که طی دو روز گذشته در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.