kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

برخی معاونان وزارت بهداشت از فعالان و ذی‌نفعان اصلی بخش بهداشت هستند

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی دیروز به بررسی صلاحیت سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان پرداختند.



سید هادی بهادری نماینده ارومیه به عنوان مخالف از نحوه ادامه طرح تحول سلامت اظهار نگرانی کرد و گفت: بیمه‌ها وضع مناسبی ندارند و حقیقتا در ادامه طرح نگرانیم که چگونه منابعش تامین می‌شود.
علیرضا بیگی نماینده تبریز نیز در مخالفت گفت: براساس اصول اولیه در اداره حکومت مسئولان دولتی و حاکمیتی نباید ذی‌نفع باشند چون این موضوع باعث تعارض میان منافع عمومی و منافع شخصی می‌شود، اما متاسفانه خلاف این موضوع در وزارت بهداشت دیده شده است. برخی از معاونان این وزارتخانه از فعالان و ذی‌نفعان اصلی بخش بهداشت هستند.
ولی ملکی نماینده مشکین شهر نیز با بیان اینکه وزارت بهداشت به وزارت ویژه‌خواری و رانتخواری تبدیل شده است، گفت: متاسفانه آقای هاشمی سعه صدر و تحمل مخالف را ندارد و در برابر انتقادات واکنش سریع نشان می‌دهد که امیدواریم در مقام کارگزار نظام اسلامی این رفتار را اصلاح کند.
مرتضی خاتمی نائب رئیس‌کمیسیون بهداشت و درمان نیز در موافقت با قاضی زاده هاشمی گفت: طبق گزارش معاونت نظارت مجلس، ۹۵ درصد برنامه‌های قاضی‌زاده‌هاشمی منطبق بر اسناد بالادستی است.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران نیز در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت با‌اشاره به اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۴ تقریبا خطا از حیث عملکرد در بهداشت و درمان نداشته‌ایم گفت: کسی که بتواند مشکلات را شناسایی و برطرف کند بهتر از قاضی‌زاده هاشمی نبود.
وزیر پیشنهادی بهداشت نیز با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مدرکی دارد ارائه کند، در عین حال ما‌ اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که اصلاح خواهد شد.
وی همچنین گفت : اقدامات صورت گرفته در این دولت در بخش بهداشت و درمان به عنوان دستاورد نظام برای کشورهای دیگر قابل بهره‌برداری و مطالعه است.