kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

امحای انواع فقر در رأس سیاست‌های وزارت‌کار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی دیروز بررسی صلاحیت علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پی گرفتند.



فرج‌الله رجبی نماینده شیراز در مخالفت با وزیر پیشنهادی با طرح این سؤال که «ربیعی چه برنامه‌ای برای گرفتن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت دارد؟» گفت : قانون بازنشستگی پیش از موعد باید بازبینی شود چرا که ما شاهد بازنشستگی زودهنگام نیروهای توانمند هستیم که بار دیگر با حقوق پایین به عنوان نیروی بازنشسته به بازار کار وارد شده و جای نیروهای جوان را نیز می‌گیرند.
محمدصادق حسنی نماینده رشت نیز در موافقت با ربیعی با بیان اینکه آرامش در عین رکود گسترده برقرار است، گفت که دیگر خبری از اعتصابات کارگری نیست.
وی گفت: آقای ربیعی برای چهار سال آینده برنامه کاملی ارائه کرده و در این برنامه‌اشتغال فراگیر و مشارکت همه دستگاه‌ها را پیش‌بینی کرده است.
سید فرید موسوی نماینده تهران نیز ارتقای شفافیت را از دستاوردهای دوران مسئولیت ربیعی در دوران وزارت رفاه دانست و گفت که وی ۳۰ دستور العمل و بخشنامه مبارزه با فساد داشته است.
علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار و تعاون نیز اظهار کرد: ما در چهار سال گذشته آرام‌ترین دوران را در موضوع ارتباط کارگران و وزارت کار را تجربه کردیم و دوران اعتماد را پشت‌سر گذاشتیم و امروز کمترین چالش میان کارگر و کارفرما را داریم.
وی در ادامه ضمن قبول پذیرش مسئولیت حل فقر درآمدی، فقر عاطفی، فقر حرکتی، فقر قضایی، فقر شناخت و فقر سلامت گفت: به امید خدا حل انواع فقر در راس سیاست‌ها قرار دارد،  امحای فقر آرمان انقلاب ما بوده است ما در این مدت‌اشکال فقر را شناسایی کردیم و چهار سال متوالی مزد بر تورم پیشی گرفت و این یک استراتژی و سیاست بود و سیاستی که دولت اتخاذ کرد 67 درصد بین مزد و تورم فاصله افتاد و بازنشستگان قدرت خریدشان بالا رفت و کارگران قدرت خریدشان افزایش یافت.