kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

مردم از دست رکود دلشان برای تورم تنگ شده است

مجلسی‌ها در ادامه به بررسی صلاحیت مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد پرداختند، نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد از شعار زدگی در برنامه‌های کرباسیان ، نامطلوب بودن وضعیت اقتصادی کشور و سیاسی شدن اقتصاد انتقاد و تاکید کردند برنامه‌های وزیر پیشنهادی مبهم است.



ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: با شعار و نظریه‌پردازی در برنامه پیشنهادی به مجلس نمی‌توان به اهداف اقتصادی رسید. باید مشخص شود که امروز کجا ایستاده‌ایم و به کجا خواهیم رفت و اهداف کمی اقتصادی به درستی تبیین شود ولی چنین چیزی در برنامه‌های کرباسیان دیده نمی‌شود.
رسول خضری نماینده پیرانشهر نیز با تاکید بر ضرورت بهبود وضعیت معیشتی مردم ورفع رکود گفت : اکنون وضعیت رکود به جایی رسیده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است، لازم است وزیر اقتصاد فکری برای رفع رکود کند.
در مقابل فریده اولادقباد نماینده تهران و کمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در موافقت با کرباسیان شفافیت اقتصادی را از برنامه‌های خوب وزیر پیشنهادی اقتصاد عنوان و و با بیان اینکه وی از چهره‌های موفق در عرصه اقتصاد است، گفتند : کرباسیان توانست دروازه ورود دلارهای غیرنفتی را به کشور باز کند.
کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز در اظهارات خود بدون‌اشاره به وضعیت سخت معیشتی مردم در چهار سال گذشته که حتی حامیان دولت نیز در دوران انتخابات از تاثیر آن بر رای مردم اظهار نگرانی کرده بودند افزود: در شرایطی فعلی همه خواستار بهبود وضعیت رفاهی مردم هستیم. در چهار سال گذشته دولت موفق شد با همکاری با مجلس و قوه قضائیه، اقتصاد را از شرایط بحرانی خارج و در وضعیت نسبتا بهتری قرار دهد.
وی تصریح کرد: فقط حرف نمی‌زنم و اهل اجرا و عمل هستم. متعهد می‌شوم برنامه‌های پیشنهادی‌ام را اجرایی می‌کنم.