kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

تردید در توانایی اداره وزارت کشاورزی با مدرک مهندسی راه و ساختمان

نمایندگان در پایان جلسه علنی بعدازظهر دیروز مجلس شورای اسلامی صلاحیت محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را بررسی کردند.


مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: آقای حجتی طبق گفته خودتان در برخی کشورها، ۵۰ درصد ارزش بخش کشاورزی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود آیا شما ۵۰۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان را پرداخت کرده‌اید؟
وی ادامه داد : مدرک تحصیلی اولین دلیل مخالفت بنده با حجتی است. مهندس حجتی مهندس راه و ساختمان رشته عمران است. ایشان قیر، آسفالت و بتن را خوب می‌شناسند، آیا کشاورزی کشور را می‌توانند به خوبی بشناسند؟ آیا بعد از حدود ۴۰ سال هنوز دکترای کشاورزی نداریم که در راس بخش کشاورزی کشور گذاشته شود؟
صدیف بدری نماینده اردبیل نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته بدون ضابطه در حال انجام است، گفت: یکی از وظایف وزارت جهادکشاورزی مدیریت بازار مصرف است اما متاسفانه مدیریت این بازار، آشفته است و در برنامه پیشنهادی هم به این مسئله هیچ ‌اشاره‌ای نشده است.
نماینده اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سوءمدیریت، برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه و گاهی هم به دلیل ایجاد رانت برای افراد خاص، در فصل برداشت محصولات کشاورزی و دامداری مجوز واردات صادر می‌شود، نمونه آن هم هفت قلم محصولات کشاورزی و دامداری است که مدتی قبل صادر شد.
شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان نیز در موافقت با حجتی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فرمایشات امام و رهبر انقلاب را در عمل پیاده کرد و نه در شعار، گفت: آقای حجتی را باید پدر کشاورزی ایران نامید.
فریدون احمدی نماینده زنجان نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت: حجتی برای اقتصاد مقاومتی برنامه دارد، با حضور او وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌محور شده است اما از وزیر پیشنهادی می‌خواهیم این برنامه‌ها کمی باشد تا بتوانیم در 4 سال آینده وزارتخانه بهتری داشته باشیم.