kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

سفرای جدید چند کشور با روحانی دیدار کردند

سفرای جدید چند کشور در ایران و همچنین سفیر جدید کشورمان که باید راهی فرانسه شود با رئیس‌جمهور دیدار و گفت وگو کردند.



حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه «کارلوس سگار بی‌فون‌اشتانماین»، سفیر جدید اروگوئه در تهران ضرورت توسعه همکاری‌های کنونی دو کشور در حوزه‌های علمی، و فناوری، از جمله داروسازی را مورد تاکید قرار‌داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت‌های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.
رئیس‌ جمهور در دیدار سفیر جدید اروگوئه در تهران تاکید کرد: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین از جمله اروگوئه است و باید از ظرفیت‌های متقابل و گسترده تهران و مونته ویدئو برای تقویت همکاری‌های مشترک استفاده کنیم.
سفیر جدید اروگوئه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور کشورمان و همچنین ابلاغ پیام تبریک رئیس‌جمهور کشورش به مناسبت انتخاب مجدد دکتر روحانی، گفت: مونته ویدئو مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.
دیدار سفیر جدید صربستان با روحانی
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان دیروز با «دراگان تودوروویچ» سفیر جدید صربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌ جمهور با تأکید بر اینکه هیچ مانعی برای تقویت همه جانبه روابط تهران و بلگراد وجود ندارد، اظهارداشت: دو کشور می‌توانند ظرفیت‌های گسترده خود را در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و گردشگری فعال کرده و روابط و همکاری‌های همه جانبه بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.
دراگان تودوروویچ سفیر جدید صربستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ پیام تبریک رئیس‌جمهور کشورش به دکتر روحانی، گفت: دولت صربستان آماده تقویت همکاری‌های همه جانبه با ایران است و اقدامات اولیه را برای برقراری و مناسبات بانکی بین دو کشور، آغاز کرده است.
دیدار سفیر جدید اتریش با روحانی
دیگر اینکه حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه «اشتفان شولتس» سفیر جدید اتریش در تهران گفت: دو کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند که می‌توان در همه این زمینه‌ها سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت هر چه بیشتر تقویت کرد.
وی روابط تهران – وین را دیرینه و بسیار صمیمی خواند و تاکید کرد: دو ملت ایران و اتریش طی تاریخ گذشته هیچگاه تضاد منافعی با یکدیگر نداشته‌اند و تهران از توسعه روزافزون روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از جمله اتریش استقبال می‌کند.
رئیس‌ جمهور تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه ، افزایش دهد.
سفیر جدید اتریش نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود  و تجلیل از جایگاه و تمدن دیرینه ایران، روابط دو کشور را تاریخی و همراه با احترام متقابل توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره و بویژه در ایام سختی و دشواری می‌تواند اتریش را به عنوان شریکی قابل اعتماد برای خود محسوب کند.
دیدار سفیر جدید ایران در فرانسه با روحانی
ابوالقاسم دلفی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه روز چهار‌شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در راستای توسعه روابط ایران با سایرکشورها، گفت: دولت اعتدال به گسترش روابط دوستانه با همه کشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بین‌المللی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک تاکید کرده است.
روحانی لزوم تحرک بیشتر برای بهره‌برداری از فرصت‌های دوران پسابرجام در جهت توسعه همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در حوزه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در عرصه‌های مختلف انرژی، صنعت و حمل‌ونقل را ضروری دانست.
رئیس‌جمهوری برای سفیر کشورمان در فرانسه در انجام ماموریت‌های محموله آرزوی موفقیت کرد.
سفیر جدید کشورمان در فرانسه نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، بر تلاش در جهت ارتقاء سطح روابط ایران و فرانسه تاکید کرد.