kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

رئیس قوه قضائیه با عوامل دعوت‌کننده از اشخاص مسئله‌دار برخورد کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طی نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: باید به صورت جدی با عوامل دعوت کننده از اشخاص مسئله‌دار برخورد شود.
به گزارش فارس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه درباره لزوم برخورد این قوه با هرگونه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک میهمانان خارجی صادر کرد.
 در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است :این بار نیز شاهد آنیم که پس از سفرهای ناخوشایند قبلی، هیاتی از سیاستمداران فرانسوی به کشورمان سفر کرده‌اند که در بین آنان نام فلیپ دالیه، از حامیان جریان نفاق به چشم می‌خورد. این در حالی است که فراخور اتفاقات قبلی، جنبش دانشجویی هشدارهای خود را به دولت، مجلس و سیاستمداران خارجی داده است، اما گویا هشدارها به جایی نرسیده و قرار نیست تغییر رویکردی در روابط خارجه کشورمان اتفاق بیفتد.
 این نامه می افزاید : با توجه به موضع‌گیری جنابعالی پس از دیدار یکی از این میهمانان خارجی با عناصر فتنه در کشور مبنی بر برخورد قوه قضائیه با هرگونه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک میهمانان خارجی، حال به نظر می‌رسد باید به صورت جدی‌تر حتی با عوامل دعوت کننده اینگونه اشخاص مسئله‌دار نیز برخورد شود تا کسی به خود اجازه ندهد که افراد هم‌پیمان با دشمنان قسم خورده ملت را به هر بهانه‌ای به کشور دعوت کند.
 در پایان این نامه آمده است : در همین راستا انتظار جنبش دانشجویی به ویژه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، از مسئولین التزام عملی به مثلث عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی است و حال از جنابعالی می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ شود تا با برخورد درست با عوامل دعوت چنین اشخاصی به کشور دیگر شاهد این مسائل نباشیم.