kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

تصحیح و پوزش(اخبار ادبی و هنری)


روز یکشنبه چهارم تیر در ستون اخبار ادبی و هنری کیهان خبری با عنوان «خلبان اختصاصی رهبر انقلاب موضوع یک مستند شد» به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج منتشر شد که بررسی‌های بعدی نشان می‌دهد خبر مورد اشاره صحت نداشته است. لذا ضمن پوزش از خوانندگان محترم، توضیحات زیر را درباره آن ضروری می‌دانیم:
1- آشیانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک یگان نظامی ، مسئولیت ترابری سران نظام، ازجمله رهبر معظم انقلاب، سران سه قوه ، همتایان خارجی و ... را به عهده دارد و اختصاصی به رهبر معظم انقلاب نداشته و ندارد.
2- در طول سالیان متمادی تاکنون افرادی از بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت فرماندهی این یگان را به عهده داشته‌اند که تنها در مقطعی از زمان، یعنی از اواخر سال 1374 تا پایان سال 1375 امیر سرتیپ خلبان اصغر مطلق که همانند دیگر همرزمان خود خلبان زبده نهاجا ، در سمت یاد شده بوده است ، در این سمت منصوب بودند.
3- در هیچ برهه‌ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، احدی عنوان خلبان اختصاصی برای هیچ شخصیتی از جمله مقام معظم رهبری را نداشته است و کلیه خلبانان و پرسنل این یگان در اجرای مأموریت‌های محوله ، به همه مسئولان کشور خدمات صادقانه و متبحرانه ارائه داده و می‌دهند.
گفتنی است، مطابق اخبار موثق، رهبر معظم انقلاب بسیاری از سفرهای خود را با خودروی سواری ، اتوبوس ، قطار و هواپیمای مسافربری انجام داده و می‌دهند. ضمنا طبق اطلاع موثق، موضوع ساخت مستند در صدا و سیما نهایی نشده و به احتمال زیاد نیز این مستند ساخته نخواهد شد.