kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
سردار حاجی‌زاده:

پایه‌گذار صنعت موشکی کشور مقام معظم رهبری است /ایران هفتمین قدرت نظامی جهان است

فرمانده‌ هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه، پایه‌گذار صنعت موشکی کشور مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران هفتمین قدرت نظامی جهان است.


سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده‌ سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت:
پیش‌بینی رهبر انقلاب درست بود که بعد از هسته‌ای، اینها می‌آیند سراغ موشک بعد می‌روند سراغ مسائل منطقه‌ای، بعد حقوق بشر، بعد می‌گویند که اصلا شما چرا شما نظام اسلامی را انتخاب کردید و امثالهم. در برابر چنین دشمنی، قدم اول را که عقب بنشینید، بعد قدم دوم را هل می‌دهند عقب، قدم سوم هم همینطور، یک موقعی برمی‌گردید به اطراف نگاه می‌کنید می‌بینید هیچی ندارید و همه چی را از دست داده‌اید.
وی در ادامه گفت: آنها می‌خواهند کاری کنند که خلع سلاح بشویم و نتوانیم مقابله به مثل کنیم. می‌خواهند قدرت امنیت‌بخشی را از ما بگیرند و به بحران برخی کشورهای منطقه مبتلا شویم. برای چه سوریه عراق به این روز افتادند؟ برای چه هنوز پاکستان و افغانستان امنیت ندارند؟ ببینید لیبی و یمن به چه روزی افتاده‌اند. اینها که دیگر توهم توطئه نیست و واقعی‌اند.
سردار حاجی زاده اظهار داشت: پایه‌گذار صنعت موشکی کشور مقام معظم رهبری است. یعنی در اولین جلسه‌ای که در باغ شیان آن زمان در دوره‌ وزارت سپاه شکل گرفت که ما دو فروند موشک را از مجموعه‌ موجودی هشت فروندی جدا کرده بودیم و داده بودیم به عزیزان متخصص وزارت سپاه که اینها مهندسی معکوس کنند، در همان ماه‌های نخست خود حضرت آقا که آن روز رئیس‌جمهور بودند بازدید کردند و در جلسه شرکت کردند، تدابیرشان را همانجا مطرح کردند. رزمایشی در همان دوره جنگ گذاشته بودیم برای موشکی، خود ایشان حضور یافتند و بازدید کردند و دائماً این موضوع را دنبال کردند. یعنی همان موقع تصمیم سختی بود که شما هشت تا موشک دارید، دو تا را بردارید ببرید مهندسی معکوس.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، فرمانده‌ سازمان هوافضای سپاه در ادامه گفت: ما تهاجم‌کننده به هیچ کشوری نیستیم، ولی اگر کشوری، دشمنی قصد تعرض داشته باشد به این ملت، حتماً با پاسخ محکم و کوبنده‌ ما مواجه خواهد شد. این یک بلوف سیاسی نیست، این روزها هم مردم ما دیدند، و هم همه‌ جهان، که ما توانایی انجام این کار را به نحو احسن داریم به اذن‌الله.
همه موشک‌ها به هدف خورده است
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه همچنین اظهار داشت : تمامی موشک‌های شلیک شده به سمت مواضع داعش به هدف اصابت کرده است.
سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم شب شعر قیام موشک‌ها که در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برخی شایعات و اظهارات محافل صهیونیستی در خصوص اینکه برخی موشک‌های شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و در مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، اظهار داشت: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده‌اند در واقع بدنه جدا شده موشک‌ها(موتور) بود که در عراق به زمین خورد.
حاجی‌زاده افزود: موشک‌هایی که در این عملیات استفاده کردیم به گونه‌ای است که قبل اصابت به هدف(۱۰۰ کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می‌کند و عملیات طوری طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین می‌خورد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تأکید کرد: همه موشک‌ها با موفقیت به هدف اصابت کرده است و ما در این خصوص فیلم‌های ضبط شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین را نیز منتشر کردیم.
وی همچنین اظهار داشت: جالب است بدانید که 4 دقیقه بعد از اصابت اولین موشک بلافاصله هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که عملیات ما یک عملیات عریان بود.