kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

66 کشته و 225 زخمی بر اثر انفجارهای تروریستی در ۲ شهر پاکستان

تروریست‌های تکفیری با انفجار چند بمب در دو شهر «پاراچنار» و «کویته» پاکستان، جان 66 نفر را گرفتند و 225 تن دیگر را نیز زخمی کردند.




تروریست‌های تکفیری وابسته به «داعش» و «طالبان» با انجام چند عملیات تروریستی جداگانه در دو شهر «پاراچنار» و «کویته» پاکستان، روز قدس (جمعه گذشته) در این کشور را به یک روز خونین تبدیل کردند.
طبق گزارش‌های رسیده روز جمعه انفجار انتحاری در خیابان «گلستان» شهر «کویته» مرکز بلوچستان تحت کنترل پاکستان دست‌کم 13 کشته برجای گذاشت که 7 نفر از قربانیان نیروهای پلیس بودند.
در این عملیات تروریستی 25 نفر نیز زخمی شدند که یکی از آنها کودکی 10 ساله است.
 انفجار در بازار «تل‌اده» پاراچنار  نیز سبب کشته شدن بیش از 45 نفر و جراحت 200 نفر دیگر شد. بعد از انفجار اول در پاراچنار مردمی که برای تماشا به محل انفجار آمده بودند بار دیگر هدف قرار گرفتند و انفجار دوم قدرت بیشتری داشت.
در حال حاضر تعداد قربانیان انفجار پاراچنار به 53 تن رسیده و در تمام بیمارستان‌های این منطقه و پیشاور تا بعد از عید فطر وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.
 گروه تروریستی «داعش» مسئولیت عملیات تروریستی روز قدس در پاراچنار و کویته پاکستان را برعهده گرفته است.
3 روز عزای عمومی
علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اما در واکنش به حملات تروریستی فوق، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
وی گفت: در نمازعید فطر با نصب پرچم‌های سیاه با خانواده‌ قربانیان عملیات تروریستی روز قدس پاکستان، اعلام همبستگی خواهیم کرد.
علامه جعفری و دیگر علمای شیعه و سنی پاکستان هم دولت را به کوتاهی در مقابل تروریست‌ها متهم می‌کنند.
حمله عناصر داعش به تظاهرات ضدصهیونیستی در روز قدس، به خوبی آشکار می‌کند که این گروه تروریستی همسو با اسرائیل و آمریکا عمل می‌کند.