kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

کوتاه از سراسر جهان



عربستان
نباء: نظامیان سعودی در واکنش به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر العوامیه با خودروهای زرهی به این شهر یورش بردند. تجاوز نظامیان آل‌سعود به شهر «العوامیه» و روستای تاریخی «المسوره» بیش از 40 روز است که ادامه دارد و این نیروها با تیراندازی در مناطق مختلف العوامیه، آتش زدن منازل، مساجد و مدارس و تخریب آنها، همچنان مردم این شهر را در انزوا نگه داشته‌اند و مانع امدادرسانی به آنها می‌شوند. مقامات سعودی به بهانه توسعه منطقه درصدد هستند تا خانه‎های روستای بسیار قدیمی المسوره را تخریب کنند.
آمریکا
هافینگتون پست: «دیوید نیوئرت» گزارشگر یک رسانه آمریکایی گفته: بیشترین تهدیدات تروریستی در داخل آمریکا توسط گروه افراطی سفید پوست جناح راست انجام می‌گیرد، در حالی که بیشتر آمریکایی‌ها حملات تروریستی را به مسلمانان ربط می‌دهند.وی تأکید کرده طبق تحقیقات انجام شده حدود 201 حادثه تروریستی توسط گروه افراطی جناح راست آمریکا از سال 2008 الی 2016 ثبت شده است، در حالی که 63 حادثه توسط گروه تروریستی داعش گزارش شده است.
انگلیس
ایندیپندنت: جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با توجه به اینکه نظرسنجی‌ها برای نخستین بار از جلو افتادن او از رقیبش ترزا می‌خبر داده‌اند، اعلام کرده که به دنبال اعمال فشار جهت برگزاری یک انتخابات سراسری زودهنگام دیگر است. وی در ادامه تاکید کرده صحبت از باقی ماندن ترزا می ‌در قدرت «مضحک» است. میزان محبوبیت جرمی کوربین از زمان برگزاری انتخابات سراسری چند روز پیش رو به افزایش است.
روسیه
واشنگتن پست: طبق اطلاعات به دست آمده از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، این سازمان در اوت 2016 اطلاعات کاملی داشته مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور روسیه شخصا دستور داده تا به ترامپ کمک شود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود. درز این اطلاعات از سوی سیا باعث شگفتی کاخ سفید شده و مقام‌های ارشد امنیتی آمریکا را به تکاپو برای چگونگی برخورد با این مسئله واداشته است. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مسئله قوت گرفت که روسیه در انتخابات دخالت کرده و باعث پیروزی وی شده است.
یمن
رای‌الیوم: عربستان به جای کمک‌ مالی به مردم جنگ‌زده یمن و مبتلایان به وبا در این کشور، بمباران این کشور را متوقف کرده و محاصره آن را بردارد. در این صورت دیگر نیازی به 66 میلیون دلار سعودی‌ها نخواهد بود. وضعیت فلاکت‌باری که مردم مظلوم یمن گرفتار آن شده‌اند و 300 هزار بیماری که به وبا مبتلا هستند، همه حاصل حملات گسترده آل سعود و ائتلاف این کشور به یمن است.