kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۹۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری عاملان یک قتل
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان البرز گفت که عاملان قتل رئیس یکی از شعب موسسه مالی اعتباری آرمان در کرج دستگیر شدند.
حاجی رضا شاکرمی اظهار داشت: در بیست و سوم اردیبهشت ماه گذشته در جریان شلوغی‌های ناشی از مسائل پیش آمده برای این موسسه اعتباری، مدیر یکی از شعب موسسه مالی اعتباری آرمان در منزل مسکونی خود به قتل رسید.
وی اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که دو نفر از مشتریان که دارای سپرده در این موسسه بودند، به منزل مقتول مراجعه و درخواست وجوه خود را می‌کنند.
شاکرمی گفت: در درگیری‌های صورت گرفته بین مشتریان و رئیس موسسه به منظور جلوگیری از ایجاد سر و صدا، عاملان قتل دست و پا و دهان وی را بسته و فرار می‌کنند که این اقدام منجر به قتل این فرد می‌شود.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده این دو نفر شناسایی و دستگیر شدند و پرونده قضایی آنها در حال پیگیری است.
18 متجاوز مرزی بازداشت شدند
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزداران این فرماندهی در هنگ تایباد موفق شدند طی 48 ساعت گذشته 18 متجاوز مرزی را دستگیر کنند.
ماشاءالله جان‌نثار افزود: 18 نفر از اتباع بیگانه متجاوز که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور داشتند طی عملیات‌های جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: همچنین 30 هزار یورو به ارزش 105 میلیون تومان از قاچاقچیان کشف و 2 کیلوگرم ماده مخدر نیز از دو نفر قاچاقچی به دست آمد.
هتک حیثیت در فضای مجازی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی تصاویر شخصی و خصوصی وی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی» عنوان داشت: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت این فرد در همسایگی آنها سکونت دارد و فریب وی را خورده و تصاویر شخصی و خانوادگی خود را به علت اعتماد به او برایش ارسال کرده است.
وی افزود: مأموران با مشاهده شواهد و قرائن و هماهنگی با مقام‌ قضائی متهم را دستگیر و به مقر پلیس فتا انتقال دادند.
مرتضوی گفت: متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و تحویل مراجع قضائی شد.
آخرین شنا
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: جوان 28 ساله ساکن زرین‌شهر به هنگام شنا در دریاچه قایقرانی ذوب‌آهن زرین‌شهر به علت ناآشنایی با فن شنا جان خود را از دست داد. با تلاش مأموران آتش‌نشانی زرین‌شهر بدن بی‌جان این جوان از آب خارج و به سردخانه منتقل شد.
مأمور قلابی در دام مأموران
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی لرستان، از دستگیری سارق کنتورهای آب منازل با عنوان مأمور قلابی آب و فاضلاب با 45 فقره سرقت در خرم‌آباد خبر داد.
سرتیپ «محمد قنبری» گفت: در پی شکایت تعداد زیادی از مردم مبنی بر سرقت کنتورهای آب منازل خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی با اشاره به دستگیری سارق کنتورهای آب منازل و ساختمان‌های نیمه‌کاره توسط مأموران افزود: مأمور قلابی آب و فاضلاب، تاکنون به 45 فقره سرقت کنتورهای آب معترف شده است.
فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد: سارق خود را مأمور اداره آب و فاضلاب معرفی و پس از خروج از منازل، اقدام به سرقت کنتورهای آب می‌کرد.
قنبری با اشاره به این که تاکنون 8 کنتور سرقت شده از وی کشف شده است، تصریح کرد: در این راستا 18 مالباخته شناسایی و یک نفر مالخر نیز دستگیر شد. این دو متهم تحویل مراجع قضایی شدند.
کلاهبرداری 6 میلیاردی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی لرستان گفت: با مراجعه یک شاکی به پلیس آگاهی بروجرد و اعلام این موضوع که پدرم قصد وقف اموالش به اداره اوقاف را داشت که یک نفر از دوستانش از این جریان مطلع و با شگردهای متقلبانه اموال را به نفع خود انتقال داده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرتیپ «محمد قنبری» اظهار داشت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، مالک اموال مدتی به علت بیماری در یکی از بیمارستان‌های جنوب کشور بستری بوده و فرد متخلف از این موقعیت استفاده و با ترفندهای متقلبانه از وی اثر انگشت و بعداً وکالت‌نامه را اخذ و پس از مرگ وی، اقدام به واگذاری یک واحد ساختمان به نفع خود کرده است.
وی تصریح کرد: مأموران آگاهی بروجرد با کارهای اطلاعاتی و هماهنگی مقام قضائی، متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر که در بازجویی به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد.
قنبری با اشاره به اینکه بنا بر نظر کارشناسان، متهم مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
قاتل و سارق مسلح فراری به دام افتاد
بهارستان- خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: قاتل فراری و سارق مسلح ایلام در غرب تهران دستگیر شد.
سرهنگ کرمی‌زند، گفت: در پی اعلام خبری از منابع و مخبرین مبنی بر حضور فردی به اتهام ارتکاب قتل عمد و سرقت مسلحانه در شهرستان بهارستان، مأموران پلیس آگاهی با انجام بررسی‌های میدانی متوجه شدند وی در سال 90 و 91 مرتکب دو فقره قتل عمدی در استان ایلام شده است.
وی بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی بلافاصله به مخفیگاه قاتل اعزام شده و وی را در حال تردد شناسایی و دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به قتل عمدی دو نفر در استان ایلام و مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف کرده و پس‌از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.
اعتراف به 45 فقره کلاهبرداری
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری یک جاعل با 45 فقره کلاهبرداری در شهرستان «چالوس» خبر داد.سرتیپ «سیدمحمود میرفیضی» گفت: در پی وقوع چندین فقره جعل و کلاهبرداری از برخی فروشگاه‌ها در شهرستان چالوس توسط راننده یک دستگاه خودرو سواری لیفان، ماموران با بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند، خودرو فرد مورد نظر را حین تردد در یکی از خیابان‌های شهر شناسایی و آن را متوقف کنند.
وی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در عملیات پلیسی، گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه به جعل و کلاهبرداری از فروشگاه‌ها در شهرستان چالوس و شهرستان های همجوار اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: متهم پس از خرید اجناس از فروشگاه‌ها با سوءاستفاده از غفلت متصدیان آن، به بهانه پرداخت وجه از طریق درگاه الکترونیکی بانک نصب شده روی گوشی تلفن همراه در اقدامی متقلبانه و شگردی خاص، پیامک عملیات بانکی ناموفق را به عملیات بانکی موفق تبدیل کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد و اجناس کلاهبرداری شده را در شهری دیگر به فروش می‌رساند، که نامبرده تاکنون به 45 فقره کلاهبرداری جمعا به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرد.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل متهم، مقادیر زیادی اموال شامل پتو، لباس، پمپ آب، قطعات رایانه، ساعت و... کشف کردند؛ متهم به مرجع قضایی معرفی شد.