kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۹۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

فقط یک سوم مصرف آب تهران از نزولات جوی تامین می‌شود

معاون توسعه سازمان محیط زیست با بیان اینکه میانگین بارندگی تهران در یک سال گذشته ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است‌،گفت: این مقدار در حالی است که مصرف آب ساکنان استان تهران هزار میلیون متر مکعب شده است.


به گزارش تسنیم، سید محمد مجابی در مراسم هم اندیشی و هم آوایی آینده شهری ایران با اشاره به وضعیت تهران در حوزه مسائل زیست محیطی، دمایی و آب و هوا، گفت: میزان بارندگی تهران در سال گذشته 300 میلیون متر مکعب بوده است در حالی که مصرف آب هزار میلیون متر مکعب شده است؛ این یعنی یک سوم مصرف تهران از نزولات جوی تامین شده است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن انجام بگیرد.وی  افزود: متاسفانه افزایش دما را در کشورمان شاهد هستیم و این میانگین افزایش دما در کشور ما بیش از میانگین جهانی است که باید توجه جدی به آن صورت گیرد.
هشدار درباره امکان وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های تهران
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با بیان اینکه در طی فصل جاری، علف‌های مراتع خشک شده‌اند و گیاهان مرتعی نیز قابل اشتعال هستند، گفت:‌ پوشش گیاهی محل‌هایی همچون خجیر و سرخه‌حصار در این فصل با کوچکترین جرقه آتش، دچار حریق می‌شود.
نقی میرزاکریمی افزود: گردشگران و کسانی که برای تفریح به مراتع، پارک ملی و مراکز جنگلی مراجعه می‌کنند باید از روشن کردن آتش در محل‌های مستعد خودداری کنند.
میرزاکریمی ادامه داد:گردشگرانی که در مناطق تفریحی آتش روشن می‌کنند، بعد از اتمام برنامه‌های خود نسبت به خاموش شدن آن اطمینان کافی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه مناطق شمیرانات، پارک ملی لار، پارک ملی خجیر، سرخه‌حصار، دماوند، فیروزکوه و ورامین جزو بخش‌های زیرمجموعه استان تهران هستند، گفت: باید مراقبت لازم از سوی جوامع محلی و گردشگران برای حفظ محیط زیست انجام گیرد.