kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
امام جمعه موقت اهواز:

منتخبین شورای پنجم از توصیه‌پذیری و رانت دادن پرهیز کنند

امام جمعه موقت اهواز گفت: رانت دادن از طریق توصیه، کار را برای اعضای شورا دشوار می‌کند و مصلحت شهر نیز بر زمین می‌ماند.

 اهواز- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده در جمع منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت: متاسفانه شورای شهر در اهواز از ابتدا به درستی شکل نگرفت و شورای کارآمدی را تجربه نکردیم. به همین خاطر کار برای منتخبین پنجمین دوره دشوارتر است.
وی با بیان اینکه جایگاه شورا باید ارتقا یابد تا عملکردهای گذشته از اذهان مردم پاک شود افزود: ما در اهواز وضعیت فرهنگی نامناسبی در شهرداری هم در سطح کلان و هم در مدیریت‌ها داریم. اصلاح ساختارهای شهرداری بسیار ضروری به نظر می‌رسد چرا مشکل ارباب رجوع در مراجعه اول حل نمی‌شود؟
امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: مسئله دیگری که وجود دارد شوراهای گذشته از ظرفیت موجود در اهواز بهره‌برداری لازم را نکردند، زیرا اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس ظرفیتی دارد که هیچ مرکز استانی ندارد. قرارگاه‌های سازندگی را فرماندهانی مدیریت می‌کنند که برای کار در اهواز به سبب حضور و زندگی در دوران دفاع مقدس مشتاق هستند اما از این ظرفیت استفاده نشد.
حسن‌زاده با اشاره به محرومیت‌های موجود در برخی مناطق کلان‌شهر اهواز گفت: از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام نیز می‌توان برای حل مشکل مناطق کم‌برخوردار در شهر اهواز بهره برد و گفت: اقدامات صورت گرفته نیز باید تبیین گردد.
این استاد حوزه تاکید داشت: اعضا باید برای شورا واقعا وقت صرف کنند و کار شورا کاری فرعی تلقی نشود و برنامه‌ریزی دقیق در مسائل شهری صورت بگیرد.
حسن‌زاده با بیان اینکه تقسیم کار در شورا تقسیم غنایم نباید باشد افزود: تقسیم غنایم یعنی ما منافع شهر را نادیده بگیریم و در پی مطامع شخصی باشیم.
وی با بیان اینکه اهواز در مباحث فرهنگی مذهبی دچار مشکل است، بیان کرد: برای احداث یک مسجد مشکلات بسیاری مقابل موسسین وجود دارد و از شورا هم این انتظار نمی‌رود اما حداقل موانع پیش روی مردم را کاهش دهند.
حسن‌زاده بر مباحث مربوط به بانوان تاکید کرد و افزود: وضعیت فعلی جامعه به گونه‌ای است که بسیاری از زنان سرپرست خانوار هستند، بنابراین وجود بازارچه‌های خوداشتغالی در سطح شهر که محصولات تولیدی خود را ارائه دهند نیاز است.