kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

كاهش 14 درصدي کشته‌شدگان سوانح رانندگي در جاده‌های استان مركزي

رئيس پلیس‌راه فرماندهي انتظامي استان مرکزی از كاهش 14 درصدي کشته‌شدگان ناشي از سوانح رانندگي در دوماهه ابتدای سال جاري در محورهاي مواصلاتي اين استان خبر داد.

اراک- خبرنگار کیهان:

ایرج کهریزی اظهار کرد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه در استان تعداد 54 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود 14 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: در تصادفاتی که در ماه گذشته در سطح جاده‌های استان رخ‌داده، در حدود 36 درصد تصادفات در محورهای فرعی و روستایی، 27 درصد محورهای اصلی، 23 درصد در بزرگراه‌ها و 14 درصد در آزادراه‌ها به وقوع پیوسته است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه 32 درصد سوانح رانندگی واژگونی وسایل نقلیه، 27 درصد برخورد وسیله با وسیله، 23 درصد وسیله با موتورسیکلت و 18 درصد وسیله نقلیه با  عابر پیاده بوده است.
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به علت تصادفات در این مدت گفت: 50 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو، 18 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 18 درصد عدم رعایت حق تقدم، نه درصد تخطی از سرعت مطمئنه و پنج درصد به دیگر علت‌ها رخ‌داده است.
کهریزی ادامه داد: بیشترین سوانح رانندگی در بین ساعات 16 تا 20 اتفاق افتاده است.