kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    کلاهبرداری از پزشکان
گرگان- خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: در 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری یک فقره پرونده کلاهبرداری به روش کارت به کارت از یکی از پزشکان استان، به پلیس آگاهی واصل شد. مجتبی مروتی ادامه داد: در روز بعد نیز دو پرونده مشابه در پلیس آگاهی استان مطرح شد که فردی با یک شماره تلفن همراه اعتباری با پزشکان یک مجموعه درمانی تماس تلفنی برقرار کرده و از آنها شماره کارتی را به منظور واریز وجه به عناوین مختلف از طریق قسمت اداری و مالی آن کلینیک درخواست کرده و در ادامه با هدایت آنها به سمت دستگاه کارتخوان، به جای واریز وجه به حساب آنها، وجوه مختلف را از حساب آنها به حسابی دیگر منتقل کرده است.
وی با اشاره به اطلاع‌رسانی به پزشکان استان گفت: 15 پزشک دیگر به پلیس و سازمان نظام پزشکی مراجعه کرده و اعلام کردند که این فرد با همان شماره تلفن قصد کلاهبرداری از آنها را داشته که با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده، این پزشکان از پاسخگویی و انجام درخواست فرد کلاهبردار خودداری کرده‌اند.
موادمخدر وارد مشهد نشد
مشهد - ایرنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: در پی کسب خبر مردمی مبنی بر حمل و جابجایی موادمخدر با یک دستگاه خودرو وانت از استان‌های‌جنوبی کشور به مقصد مشهد، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی مراجع قضایی وارد عمل شدند.
سرهنگ محمدحسین صفدری افزود: ماموران پس از شناسایی خودرو آن را در یکی از ورودی‌های مشهد متوقف کرده و در بازرسی از خودروی مزبور 83 کیلو و 200 گرم حشیش و 192 کیلو و 950 گرم تریاک کشف کردند.وی گفت: در این ارتباط 2 نفر دستگیر شدند.
خواب‌آلودگی مرگبار
اراک - خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر و یک دستگاه خودرو پژو 206 در محور کنارگذر اراک 4 نفر جان خود را از دست دادند.
علت این سانحه رانندگی، پس از بررسی صحنه توسط کارشناس پلیس راه خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو 206  و انحراف به چپ آن اعلام شد.
ترکمنچای لرزید
تبریز - ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 (ریشتر) ساعت 7 و 30 دقیقه و 12 ثانیه دیروز ترکمنچای در شهرستان میانه را لرزاند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه زمین‌لرزه ترکمنچای در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: این زلزله هیچ‌گونه تلفات جانی و یا خسارت مادی در بر نداشته است. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران چند پس لرزه در این منطقه ثبت کرده است.
توقف قاچاقچی  با شلیک پلیس
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تایباد گفت: ماموران این فرماندهی به یک دستگاه پراید که در محور تایباد-تربت‌جام در حرکت بود مشکوک و به آن دستور ایست دادند. سرهنگ حسن ناگهانی با اشاره به عدم توجه راننده پراید به دستور پلیس اظهار داشت: در جریان عملیات تعقیب و گریز ماموران مجبور شدند به سمت خودروی پراید شلیک کنند که در اثر آن راننده پراید مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروی پراید 21 کیلو موادمخدر شامل کریستال، هروئین فشرده و شیشه کشف کردند.
انفجار مین بعد از 30 سال
ایلام- ایسنا: بخشدار موسیان گفت: یک دستگاه بیل مکانیکی در منطقه ابوغریب دشت‌عباس شهرستان دهلران مشغول کار بود که یک عدد مین ضدتانک باقی مانده از جنگ تحمیلی زیر چرخش منفجر شد. مجید نادری افزود: در اثر این حادثه راننده بیل مکانیکی دچار موج گرفتگی شد و به بیمارستانی در دزفول انتقال یافت.
انهدام باند سارقان احشام
چناران - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چناران گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در حال چرا در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. سرهنگ برات اویسی با بیان اینکه سارقان با بستن دست و پای چوپان چند راس گوسفند را به سرقت بردند، اظهار داشت: ماموران با چهره‌نگاری و انجام تحقیقات گسترده سرکرده باند سارقان احشام را شناسایی و او را در یکی از روستاهای چناران دستگیر کردند. وی گفت: این سارق 5 نفر همدست داشت که تاکنون 3 نفر آنان دستگیر شده‌اند و تلاش برای دستگیری 2 نفر دیگر همچنان ادامه دارد.
بازداشت 2 دندان‌ساز قلابی
قم- خبرگزاری تسنیم: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: بازرسان این دانشگاه با بررسی‌هایی که انجام دادند موفق شدند 3 مرکز مداخله‌گر در امور دندان‌سازی را شناسایی و محل فعالیت آنها را پلمب کنند. همچنین بازرسان دانشگاه علوم پزشکی قم 2 نفر دندان‌ساز را که در مسائل پزشکی مداخله می‌کردند تحویل مراجع قضایی دادند.
هتک حیثیت مدیر
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در پی شکایت مدیر یک شرکت معروف، مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت، درج مطالب توهین‌آمیز و تخریب وجهه اجتماعی وی کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ حافظ شریفی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی مجرم را در شهرستان اردبیل شناسایی و دستگیر کردند. وی با بیان اینکه متهم مشکل مالی و داشتن طلب از شاکی را علت هتک حیثیت مدیر مزبور اعلام و تصریح کرد: فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.
قاتل در تور پلیس
بوشهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان جم اظهار داشت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر ناپدید شدن جوانی در شهرستان جم در زمستان سال گذشته، پرونده‌ای در پلیس این شهرستان تشکیل شد و پس از پیگیری، جسد این جوان به نام محمد مهدوی‌نیا در کوه‌های نارک در بخش ریز شهرستان جم پیدا شد. سرهنگ روح‌الله گراوند اضافه کرد: با توجه به بررسی جسد این جوان توسط پزشکی قانونی، قتل محرز شد و با دستگیری دو مظنون اصلی، متهم به قتل شناسایی و تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده، متهم به قتل در باغ‌های اطراف حرمیک شهرستان جم شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.
3 هکتار مرتع سوخت
کرمانشاه - خبرگزاری تسنیم: فرمانده یگان منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: بر اثر آتش‌سوزی در ارتفاعات بر آفتاب در اسلام‌غرب 3 هکتار از مراتع این منطقه از بین رفت، عباس بهاری افزود: این آتش‌سوزی با کمک نیروهای بومی و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد. وی علت بروز این حریق را بیان نکرد.
فروش اموال شریک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی و اعلام اینکه 300 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. سرتیپ محمد قنبری افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، شاکی به علت بیماری خاص در یکی از بیمارستان‌های پایتخت تحت درمان بوده است، سه نفر شریک وی از این فرصت استفاده نموده و با جعل اسناد اقدام به فروش اموال شرکت مورد نظر کرده‌اند.
فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: ماموران با کارهای اطلاعاتی و پلیسی 3 کلاهبردار را در خرم‌آباد شناسایی و دستگیر کردند و با تشکیل پرونده آنان را تحویل مراجع قضایی استان دادند.