kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

حوادث کوتاه از کشور


    واژگونی تانکر و ترافیک 10 کیلومتری
خرم‌ آباد – ایرنا: واژگونی یک دستگاه تانکر سوخت در آزادراه خرم آباد - پل زال موجب  ترافیک 10 کیلومتری دراین آزاد راه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان در این باره  گفت: لاین شمال به جنوب آزادراه خرم آباد - پل زال به دلیل واژگونی تانکر حامل نفت کوره و احتمال آتش سوزی در مدخل تونل خرگوشان این آزاد راه به طور موقت مسدود شد.
رضا آریایی تصریح کرد: این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و نیروهای امدادی ‌ به محض اطلاع از وقوع حادثه واژگونی تانکر سوخت فوراً به محل حادثه اعزام شدند و عملیات برای ایمن سازی و بازگشایی آزاد راه خرم آباد – پل زال آغاز شد.
گفتنی است واژگونی تانکر حامل سوخت در آزادراه خرم آباد - پل زال ترافیکی به طول بیش از 10 کیلومتر ایجاد کرد.
آزاد راه خرم ‌آباد - پل زال دارای حدود 26 کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره‌‌ای است و برای ساخت این آزادراه بیش از 40 میلیون مترمکعب عملیات کوه بری انجام‌ شده است.
برخورد خونین تریلر با 2 پراید
تایباد- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر با 2 دستگاه خودروی پراید در جاده روستایی کرات - کوه آباد تایباد 5 نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.پس از وقوع این حادثه نیروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند و مجروحان این سانحه را به بیمارستان تایباد انتقال و اجساد جان باختگان را به مراجع قانونی تحویل دادند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: 6 تن از مجروحان به دلیل وخامت حالشان به مشهد اعزام شدند. گفتنی است علت این سانحه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی قرار دارد.
مهار آتش‌سوزی در جنگل
ایلام- خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: آتش سوزی در ارتفاعات روستای مرادآباد مهتابی شهرستان دره‌شهر 5 هزار متر مربع از عرصه های جنگلی کبیرکوه را طعمه خود ساخت.
 رضا احمدی افزود: با تلاش همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان دره‌شهر روستائیان حاضر در آن منطقه حریق بطور کامل مهارشد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به آتش سوزی دیگری در ارتفاعات کبیرکوه اشاره کرد و گفت: این حریق در 2هکتار از عرصه‌های جنگلی مشرف شهرستان آبدانان رخ داد که آن هم مهار شد.
وی عامل انسانی را مهمترین علت آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های جنگلی دانست.
تحویل کالا به سازمان اموال تملیکی
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تنکابن گفت: درپی دریافت خبری مبنی بر فروش لوازم آرایشی قاچاق در یکی از بازارچه‌های محلی این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .
سرهنگ رامین شمس افزود: ماموران  با انجام تحقیقات پلیسی موفق شدند دو نفر از عاملان تهیه و توزیع کالای قاچاق را شناسایی و دستگیر کنند .
وی گفت: با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری نماینده اداره بهداشت و اداره صنعت،معدن وتجارت تنکابن در بازرسی از محل نگهداری کالاهای قاچاق توسط این افراد 9 هزارو 519 قلم لوازم آرایش قاچاق کشف شد .
فرمانده انتظامی تنکابن ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر 810 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی و کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان جمع آوری اموال تملیکی شهرستان تحویل شد.
تصادف رخ به رخ پژو با پراید
زاهدان – ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: برخورد رخ به رخ  یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه پراید  در مسیر خاش - زاهدان سه  کشته و هفت مجروح برجای گذاشت.
محمدامین حسین زهی با بیان اینکه سانحه مزبور حوالی ساعت 24 پنجشنبه شب گذشته رخ داد.تصریح کرد: یک کودک هفت ساله، یک زن 55 ساله و یک مرد 36 ساله در این حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر از هر 2 خودرو زخمی شدند.
وی بدون اشاره به علت بروز این سانحه رانندگی گفت: امدادگران با ارائه خدمات پیش بیمارستانی مجروحان این حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند.
نجات کوهنورد
بخشدار امامزاده عبدالله آمل گفت: دومین فرد مفقودشده در جنگل‌های این بخش با تلاش مأموران آتش‌نشانی، هلال احمر، پاسگاه انتظامی، عوامل بومی و محلی، محیط زیست و دهیاران از خطر مرگ جان سالم به در برد.
یحیی عسگری‌پور با بیان اینکه با پیدا شدن این فرد عملیات جست وجوی افراد گمشده در جنگل‌های امامزاده عبدالله آمل پایان یافته اظهارداشت: نورالله علی‌زاده اهل محمودآباد همراه با دیگر همشهری خود در روزهای پایانی هفته گذشته در جنگل‌های انبوه بخش امامزاده عبدالله مفقود شدند که با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.وی خاطرنشان کرد: علی‌زاده 48 ساله به دلیل سقوط از ارتفاعات جنگلی دچار شکستگی اعضای بدن شده و وضعیت وخیمی داشت که توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافت
کلاهبردار در تور پلیس
کرج-ایرنا: فرمانده انتظامی فردیس استان البرز گفت: در پی ارسال یک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای این شهرستان مبنی بر فروش مال غیر به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ ایوب احمدی افزود: درتحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که وی به صورت قولنامه‌ای یک واحد آپارتمان مسکونی را به صورت پیش ساخته از فردی به مبلغ 600 میلیون ریال خریداری کرده است اما پس از گذشت یک سال از موعد تحویل متوجه شده که واحد آپارتمان به چند نفر دیگر نیز واگذار شده است.وی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهم  را کشف و شبانه او را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اظهارداشت: در تحقیقات پلیس مشخص شد این فرد تعدادی واحد آپارتمانی را به 9 نفر فروخته که در مجموع 6 میلیارد و 330 میلیون ریال از بابت فروش واحدها کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ احمدی تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.
تراکتور پدر دختر را زیر گرفت
کاشمر- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کاشمر اظهار داشت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مرگ کودک دو ساله در روستای توندر، به‌سرعت ماموران انتظامی به محل اعزام شد.
سرهنگ ابوالقاسم باقری افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شد یک دستگاه تراکتور که در سراشیبی جلوی منزل مسکونی پارک بود، به دلیل نامعلومی به حرکت درآمد و دختر بچه دوساله که فرزند مالک تراکتور بود، را زیر گرفت.فرمانده انتظامی کاشمر با بیان اینکه این حادثه سبب جان باختن کودک دو ساله شد، اضافه کرد: تحقیقات بیشتر در این زمینه برای تکمیل شدن پرونده ادامه دارد.
کشف 10 شئ تاریخی
بجنورد- خبرگزاری فارس: فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از دستگیری 2 متهم و کشف 10 قطعه شی تاریخی خبر داد.
سرهنگ قنبرزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این اشیای تاریخی طی عملیات ایست و بازرسی در شیروان  کشف  و 2 متهم نیز توسط عوامل نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.
 وی گفت: طی بازرسی انجام شده از این افراد یک عدد کوزه سفالی، یک عدد سرنیزه مفرغی، یک سکه نقره، دو سکه طلا، دو نسخه طومار با خط روسی، کاسه سنگی، دو عدد پیه سوز سفالی و قاشق برنجی کشف و ضبط شد.
 قنبرزاده گفت: اقلام کشف ‌شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد و پس از بررسی و نتیجه نهایی به مجموعه فرهنگی تاریخی موزه خراسان شمالی واگذار می‌شود.