kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

مرگ 2 نفر بر اثر آتش سوزی خانه متروکه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: دو نفر به دلیل آتش سوزی در یک منزل متروکه در خیابان سبلان جنوبی تهران جان باختند.


سید جلال ملکی به ایرنا گفت: در این حادثه که بامداد جمعه در یک منزل متروکه در خیابان دماوند، خیابان سبلان جنوبی رخ داد، این منزل دو طبقه متروکه که مملو از مواد ضایعاتی بود به دلایل نامشخص دچار آتش سوزی شده بود.
وی با بیان اینکه در ورودی این منزل قفل بود، ادامه داد: یک گروه از آتش نشانان از داخل حیاط خانه مجاور وارد محل آتش سوزی شدند که حین عملیات مهار آتش با جسد سوخته دو مرد حدودا 30 تا 40 ساله مواجه شدند.
ملکی با بیان اینکه این منزل متروکه محل استراحت افراد معتاد و کارتن خواب بود، گفت: علت مرگ این دو نفر توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود .
مهار آتش سوزی در هتل
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران همچنین از مهار آتش سوزی در یکی از هتل‌های تهران خبر داد.
ملکی افزود: در این حادثه که پیش از ظهر دیروز در هتل آپادانا در خیابان طالقانی نبش خیابان بهار رخ داد، در قسمت حیاط هتل، یک کافی شاپ به وسعت 80 متر با سقف شیروانی و قطعات چوبی به دلایل نامشخص دچار آتش سوزی شده بود.
وی با بیان اینکه دود حاصل از آتش از طریق راهروها به طبقات و زیرزمین هتل سرایت پیدا کرده بود، ادامه داد: آتش نشانان چهار کارگر این هتل را از میان دود غلیظ به سلامت خارج کردند و همچنین یک خانم 60 ساله که در درون رستوران در زیرزمین هتل دچار مصدومیت و دود گرفتگی شده بود توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شد.    
آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در میدان بهاران
سخنگوی آتش‌نشانی تهران همچنین از وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه هشت واحدی در میدان بهاران، خیابان سجاد جنوبی در شامگاه پنجشنبه خبر داد و افزود: در پارکینگ این ساختمان یک دستگاه پراید و سه دستگاه موتورسیکلت دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌ور بود، همچنین آتش به دو باب انباری نیز سرایت کرده و دود غلیظی بر اثر این آتش‌سوزی طبقات این ساختمان و بخشی از ساختمان مجاور را فرا گرفته بود.
ملکی با اشاره به سرعت عمل آتش‌نشانان در اطفای حریق به تسنیم گفت: برخی از افراد محبوس شده در وضعیت خطرناکی، در لبه پنجره و در آستانه سقوط قرار گرفته بودند که آتش‌نشانان موفق شدند هفت نفر (دو خانم، سه آقا و دو کودک) را به سلامت از میان آتش و دود خارج کرده و به محل امن انتقال دهند.