kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

رژیم صهیونیستی تظاهرات همبستگی با اسرا را سرکوب کرد 70 فلسطینی زخمی شدند

منابع فلسطینی از زخمی‌شدن ۷۰ فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف خبر دادند.


مناطق مختلف فلسطین اشغالی روز جمعه نیز صحنه تظاهرات و راهپیمایی فلسطینی‌ها در همبستگی با اسرای فلسطینی بود؛ رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله‌های جنگی و مشقی و پرتاب گازهای اشک‌آور این تظاهرات‌ها را سرکوب کرد که در پی آن بیش از 70 فلسطینی در مناطق مختلف زخمی شدند.
این درگیری‌ها در سراسر کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی و در شرایطی صورت می‌گیرد که اعتصاب غذای 2000 اسیر فلسطینی وارد ماه دوم شده است.
به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، بیش از 2000 اسیر فلسطینی به رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه 17 آوریل (28 فروردین‌ماه) اعتصاب غذای خود را با شعار «آزادی و کرامت» در همه زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند. این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شد.از سوی دیگر خبرگزاری فلسطین از رام الله گزارش داد، به دنبال وقوع درگیری میان فلسطینی‌ها و نظامیان اشغالگر در بخش‌هایی از کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه روستای «دیراستیا» در شمال استان «سلفیت» را منطقه بسته نظامی اعلام و از ورود فعالان خارجی حامی مردم فلسطین به این منطقه ممانعت کرد. ارتش صهیونیستی با هدف ممانعت از برگزاری نماز جمعه در این منطقه که قرار بود این هفته به نشانه اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی برپا شود، اعلام کرده است دیراستیا منطقه بسته نظامی است و هیچ کس حق رفت و آمد در این منطقه را ندارد.