kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه از فوتبال


پاسخ منفی فرکی به تراکتورسازی
سرمربی سابق سپاهان و فولاد هدایت تراکتورسازی را نپذیرفت.تراکتورسازان که برای جانشینی امیر قلعه‌نویی در حال مذاکره با چند مربی از جمله نکونام، عبدالله ویسی و حسین فرکی هستند، پس از مذاکره با سرمربی سابق سایپا با جواب منفی او روبه‌رو شدند.حسین فرکی که سابقه سرمربیگری فولاد و سپاهان را دارد، دلیل جواب منفی خود را بیماری و حال ناخوش خود عنوان کرد و افزود: اکنون می‌خواهم استراحت کنم و به کار دیگری فکر نمی‌کنم.
بهروان: ممکن است سهمیه ایران کم شود
مشاور عالی سازمان لیگ می‌گوید اقدام بازیکنان استقلال خوزستان در نرفتن به عمان می‌تواند باعث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود. تیم فوتبال استقلال خوزستان در اقدامی عجیب از سفر به عمان برای برگزاری دیدار مقابل الهلال عربستان خودداری کرد. این اقدام می‌تواند برای فوتبال ایران عواقب بدی داشته باشد.غلامرضا بهروان درباره این اقدام بازیکنان استقلال خوزستان اظهار کرد: صددرصد خود باشگاه جریمه می‌شود و برای فوتبال باشگاهی ما پوئنی منفی لحاظ می‌شود. شاید این باشگاه در داخل کشور مشکل مالی داشته باشد ولی برای AFC این مسائل مهم نیست. این تیم به مرحله حذفی صعود کرده پس حتما باید در مسابقه‌ها حضور پیدا کند.مشاور عالی سازمان لیگ افزود: علاوه بر جریمه مالی برای باشگاه استقلال خوزستان محرومیت هم برای این باشگاه لحاظ می‌شود. باید به این نکته توجه کنیم که عملکرد فوتبال باشگاهی ما آنچنان خوب نیست. سهمیه در هر سال به عملکرد باشگاه‌ها داده می‌شود. اگر در این سطح از مسابقه‌ها یک باشگاه نتواند به کارش ادامه دهد روی سهمیه‌های ما تاثیر می‌گذارد. ۹۰ درصد امتیازاتی که برای سهمیه‌بندی داده می‌شود، به عملکرد باشگاه‌ها برمی‌گردد.او با بیان اینکه این کار بازیکنان استقلال خوزستان می‌تواند باعث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود گفت: این مسابقه‌ها داخلی نیست که بخواهند این کارها را انجام دهند. این اقدام برای فدراسیون هم امتیاز منفی دارد. مجموعه عملکرد این ۴ باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا امتیاز ما را در آسیا مشخص می‌کند و برای فوتبال ما پرستیژ می‌آورد.
تقابل مربیان ایرانی در فوتسال آسیا
دو مربی ایرانی در مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا با تیم‌های خارجی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.تیم‌های ملی لبنان و میانمار در مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا با مربیان ایرانی شرکت کرده‌اند. شهاب سفال منش مدرس ایرانی آسیا که سابقه دستیاری وحید شمسایی را دارد، با تیم ملی لبنان در این مسابقات شرکت کرده و رضا کردی سرمربی سابق پرسپولیس نیز هدایت میانمار را به عهده دارد.دو تیم لبنان و میانمار دیروز در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان شهاب سفال منش به برتری پر گل هفت بر صفر دست یافته و با کسب دهمین امتیاز، صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی کردند اما شاگردان کردی با سه امتیاز از راه یابی به مرحله حذفی بازماندند.همچنین با توجه به قرار گرفتن لبنان در رده دوم گروه C، تیم‌های ملی ایران و لبنان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.
کی‌روش به تهران بازگشت
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران بعد از چند هفته مرخصی برای پیگیری تمرینات تیم ملی به ایران بازگشت. کارلوس کی‌روش که از چند هفته‌ قبل تهران را ترک کرده و به مرخصی رفته بود، دیروز به تهران بازگشت تا در تمرینات تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حاضر شود.تمرینات تیم‌ ‌ملی از چند روز قبل به صورت غیررسمی در پژوهشگاه نفت آغاز شده، اما دستیاران کارلوس کی‌روش گردانندگان تیم‌ ‌ملی بودند.پیش از این برنامه‌ای برای برگزاری تمرین در تهران ارائه نشده بود و قرار است تیم‌ ‌ملی روز پنجم خرداد عازم اتریش شود و سپس روز ۱۴ همین ماه در پایتخت مونته نگرو به مصاف این تیم برود.تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پس از دیدار با مونته نگرو به امارات می‌رود و تمرینات خود را تا پیش از دیدار با ازبکستان در این کشور دنبال می‌کند.
عبداللهی: ابراهیمی به بازی برگشت با العین می‌رسد.
سرپرست استقلال ضمن رد لیست‌های نقل و انتقالاتی منتشر شده درباره این تیم گفت که کار جذب بازیکنان از سوی این باشگاه بعد از مصاف با العین آغاز می‌شود.نصرالله عبداللهی درباره آخرین شرایط استقلال پیش از مصاف با العین امارات گفت: خوشبختانه شرایط خوبی داریم. تیم به خوبی تمرین می‌کند و روحیه بازیکنان در حد بالایی قرار دارد. به جز امید ابراهیمی، سایر مصدومان به تیم برگشته‌اند و احتمالا مشکلی برای بازی با العین ندارند هرچند که تشخیص اینکه به میدان بروند یا نه، به عهده کادرفنی و آقای منصوریان است.وی در پاسخ به این سؤال که آیا لیست‌های نقل و انتقالاتی مطرح شده در رسانه‌ها صحت دارد، بیان کرد: اصلا این لیست‌ها صحت ندارد. چند بازیکن را کادرفنی ما برای جذب تحت نظر دارد ولی با آنها صحبتی نشده و قرار است بعد از تمدید بازیکنان فعلی و گذشتن از بازی با العین وارد پروسه نقل و انتقالات شویم. همه اسامی مطرح شده تنها یک شایعه است.سرپرست استقلال درپاسخ به این سؤال که آیا امید ابراهیمی هیچ شانسی برای همراهی تیمش برابر العین ندارد، بیان کرد: امید ابراهیمی به بازی ما با العین در تهران نمی‌رسد ولی ان‌شاءالله در بازی برگشت همراه ما خواهد بود.
داوران چینی برای دیدار استقلال و العین امارات
کنفدارسیون فوتبال آسیا اسامی داوران دیدار استقلال تهران و العین امارات را اعلام کرد.بازی دو تیم استقلال تهران و العین امارات از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا در حالی روز دوشنبه اول خرداد از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که داوران چینی قضاوت این بازی را بر عهده دارند.داور وسط: فو مینگ،کمک اول: هو ویمینگ،کمک دوم: وانگ دژین،داور چهارم: هتاب هانا از سوریه.ناظران مسابقه و داوری از کشور قرقیزستان و هند برای این دیدار انتخاب شده‌اند.
استقلال پرونده پروپیچ را به دادگاه CAS می‌برد
باشگاه استقلال پرونده مهاجم کروات پیشین این تیم را به دادگاه CAS خواهد برد.پروپیچ، مهاجم پیشین استقلال بعد از اینکه از ایران رفت، از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرد. در نهایت فیفا هم حکم را به سود این مهاجم صادر کرد تا باشگاه استقلال محکوم به پرداخت مبلغی حدود 370 هزار دلار به او شود. استقلالی‌ها اما بعد از این حکم، درخواست تجدیدنظر کردند که در نهایت جواب فیفا این بود که باشگاه باید طلب پروپیچ را بدهد.باشگاه استقلال اما قصد دارد با کمک وکیل ایتالیایی خود این پرونده را به دادگاه CAS ببرد. مسئولان این باشگاه معتقدند که برای عوض شدن حکم مستندات قوی دارند و تا 20 روز آینده فرصت دارند که این پرونده را به دادگاه CAS ببرند. باشگاه استقلال معتقد است که پروپیچ طبق اعلام این باشگاه برای حضور در تمرینات پیش‌فصل (سال دوم قرارداد) باید به ایران بازمی‌گشت، اما این کار را انجام نداده است.
بعد از طارمی، علیپور هم خواهان جدایی از پرسپولیس شد
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به‌دنبال جدایی از این تیم است.بازیکنان پرسپولیس این روزها از پیشنهادات خارجی خود صحبت می‌کنند و مربیان و مسئولان باشگاه خود را نیز در جریان این پیشنهادات قرار داده‌اند. علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری از جمله این نفرات بودند که اخیراً علی علیپور هم به جمع آنها اضافه شده است. مهاجم جوان پرسپولیس که با آمدن گادوین منشا موقعیت خود را در پرسپولیس در خطر می‌بیند به‌خلاف فصل پیش که تمایل زیادی برای رفتن به لیگ روسیه نداشت این بار با حضور در باشگاه پرسپولیس خواستار پیوستن به یک تیم قطری شده است. جالب اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس به علیپور گفته‌اند هر تیمی خواهان به خدمت گرفتن اوست باید مبلغ یک میلیون دلار پول رضایت‌نامه بدهد.فصل پیش هم مسئولان باشگاه پرسپولیس چنین درخواستی از تیم روسی خواهان علیپور داشتند که باعث شد آن تیم کلاً قید این مهاجم جوان را بزند، اتفاقی که به نظر می‌آید این بار هم تکرار شود.مسئله دیگری که علیپور را آزار می‌دهد رقم پایین قرارداد اوست. او سه فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و مبلغ آن هم 300 میلیون تومان است در حالی که اکثر همبازیانش چند برابر این پول را از پرسپولیس می‌گیرند.مهدی طارمی دیگر مهاجم پرسپولیس شرایطی متفاوت با این تیم دارد و باشگاه گلاسگو رنجرز اسکاتلند رسماً خواهان این بازیکن شده است. قرارداد طارمی نیز طوری تنظیم شده است که پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند مانع ترانسفر شدن او شوند.
قهرمانی یاران پورعلی‌گنجی در امیر کاپ قطر
تیم السد با بهره‌مندی از ژاوی هرناندژ و مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان قهرمانی امیر کاپ قطر دست یافت. بازی فینال امیر کاپ قطر جمعه شب میان تیم‌های السد و الریان برگزار شد که السد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و قهرمان شد.تیم الریان ابتدا در دقیقه 49 توسط تاباتا به گل رسید، اما در ادامه یاران ژاوی و پورعلی‌گنجی دو بار دروازه الریان را باز کردند. الهیدوس و حمرون در دقایق 56 و 90 برای تیم السد گلزنی کردند.مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش ایرانی در این بازی 90 دقیقه در ترکیب تیم السد بازی کرد.تیم السد دومین جام قهرمانی خود را در یک ماه اخیر پس از کاپ قطر به دست آورد. این تیم در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر نیز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود.
۳ بازیکن اصلی تراکتورسازی در این تیم ماندنی شدند
با وجود محرومیت باشگاه تراکتورسازی اما این باشگاه برای حفظ بازیکنانش مشکل خاصی نخواهد داشت.در حالی که طی روزهای گذشته صحبت‌هایی درباره جدایی برخی از بازیکنان مطرح تراکتورسازی به گوش می‌رسید اما قرارداد این بازیکنان نشان می‌دهد که بازیکن اصلی تراکتورسازی در جمع این تیم باقی خواهند ماند.محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی و محمد ابراهیمی با این باشگاه یک سال دیگر قرارداد دارند و برای باقی ماندن در این تیم تنها لازم است توافقات مالی به وجود بیاید.شهرام گودرزی، مهدی شریفی و هادی محمدی هم از جمله بازیکنانی هستند که فصل آینده در تراکتورسازی حضور خواهند یافت. از طرف دیگر قرارداد محمد نوری یک سال دیگر تمدید شد و مذاکره برای تمدید قرارداد با فرزاد حاتمی ادامه دارد.