kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

اخبار ورزش جهان


زیدان:امشب بهترین نمایش را
برای کسب قهرمانی خواهیم داشت
سرمربی کهکشانی‌ها می‌گوید تیمش به لحاظ روحی و روانی آماده بازی امشب برابر مالاگا است.زین‌الدین زیدان که تیمش در صورت کسب حتی یک تساوی در بازی امشب برابر مالاگا در هفته پایانی لالیگا، فاتح این رقابت‌ها خواهد شد، با حضور در کنفرانس خبری گفت: سرنوشت قهرمانی همچنان در دست خودمان است که این خیلی مهم است. برای این بازی خودمان را به خوبی آماده کرده‌ایم و همه بازیکنان به لحاظ فیزیکی در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برند. امشب هم بهترین بازی‌مان را به منظور قهرمانی انجام می‌دهیم.رئال مادرید امشب می‌تواند بعد از پنج سال فاتح لالیگا شود. زیدان در این ارتباط گفت: به خوبی به دشواری قهرمانی در لالیگا واقف هستیم. قهرمانی در این لیگ خیلی سخت است. 38 بازی در طول فصل باید در این رقابت‌ها انجام داد که هیچکدام آسان نیستند و باید در هر بازی نشان دهید که به دنبال قهرمانی هستید و سخت تلاش کنید.
تصمیم ‌گیری درباره ورزشکاران مستقل روسیه
فدراسیون جهانی دوومیدانی (IAAF) هفته‌ آینده درباره دوومیدانی کاران مستقل روس تصمیم گیری می‌کند.فدراسیون جهانی دوومیدانی اعلام کرده است ۱۲۰ درخواست از سوی دوومیدانی‌کاران روس برای حضور مستقل در مسابقات بین‌المللی ارسال شده است. دوومیدانی روسیه در سال ۲۰۱۵ به دلیل دوپینگ گسترده محروم شد.مسئولان IAAF پیش از این به ۱۲ دوومیدانی‌کار روس اجازه حضور مستقل در مسابقات را دادند و ۱۷ درخواست را رد کردند. مسئولان IAAF هفته‌ آینده با هم جلسه‌ای خواهند داشت و درباره دیگر درخواست‌ها تصمیم گیری خواهند کرد. در این تصمیم‌گیری از تست‌های دوباره‌ای که از ورزشکاران گرفته شده و گزارش‌های مک لارن که درباره دوپینگ در روسیه است، کمک گرفته می‌شود.روسیه سال گذشته بحران دوپینگ را پشت‌سر گذاشت. بسیاری از ورزشکاران این کشور نتوانستند در المپیک ریو شرکت کنند و تمامی ورزشکاران پارالمپیکی این کشور از پارالمپیک ریو محروم شدند. هنوز مقامات روسی نتوانستند فدراسیون‌های مختلف را راضی کنند تا محرومیت آنها برداشته شود.
پراندلی سرمربی جدید النصر امارات
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا به عنوان سرمربی جدید النصر انتخاب و جانشین پترسکو شد. باشگاه النصر امارات در فصل جاری رقابت‌های لیگ امارات عملکرد ناامید‌کننده‌ای از خود نشان داده است. این تیم در دیدار برابر الوحده با سه گل تن به شکست داد و همین باعث شد تا دن پترسکو سرمربی این تیم از کار بر کنار شود.باشگاه النصر برای انتخاب سرمربی جدید خود خیلی زود به جمع بندی نهایی رسید و چزاره پراندلی، سرمربی سرشناس ایتالیایی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.پراندلی در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما او در والنسیا نتوانست موفق ظاهر شود. او امیدوار است که بتواند در النصر مانند والتر زنگا خوب کار کند.
بیش از ۱۰۰ مدال المپیک ریو ۲۰۱۶ زنگ زدند
مدال‌های زیادی که به ورزشکاران قهرمان در المپیک ریو ۲۰۱۶ اهدا شده بود، در کمتر از دو سال دچار زنگ‌زدگی شدند.سخنگوی بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۱ اعلام کرد بیش از ۱۰۰ مدال بازی‌های المپیک ریو به دلیل زنگ‌زدگی یا سیاه شدن، بازگردانده شدند. حداقل ۱۳۰ مدال که بیشتر آنها برنز و چند مدال برای بازی‌های المپیک هستند، بازگردانده شدند. البته این مدال‌ها توسط شرکت سازنده تعمیر شدند.سخنگوی ریو ۲۰۱۶ در این‌باره گفت‌: مشکل اصلی این است که از این مدال‌ها درست نگه‌داری نشدند و محافظ روی آنها کنده شده است. به همین دلیل این مدال‌ها زنگ زدند و سیاه شدند. حدود ۱۰ مدال نیز در سرمای شدید قرار گرفتند و خراب شدند. این مشکلات طبیعی است.حدود دو هزار و ۴۸۸ مدال برای بازی‌های المپیک و چند صد مدال برای بازی‌های پارالمپیک توزیع شدند که ۳۰ درصد مدال‌های نقره و برنز از مواد بازیافتی تولید شده بودند.
رقابت نزدیک برای آقای گلی در لیگ برتر انگلیس
سه مهاجم تاتنهام، اورتون و آرسنال در آخرین هفته‌ لیگ برتر انگلیس برای کسب جایزه برترین گلزن با هم رقابت خواهند کرد.دیدار‌های هفته‌ آخر لیگ برتر انگلیس امروز به صورت همزمان برگزار می‌شود.تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها مشخص شدند اما این هفته‌ برای سه گلزن برتر لیگ برتر حساسیت زیادی دارد. هری کین پس از به ثمر رساندن چهار گل در دیدار پنجشنبه شب برابر لسترسیتی، توانست به صدر جدول برترین گلزنان برسد. او ۲۶ گله شد و با دو گل بالاتر از روملو لوکاکو قرار گرفت. مهاجم اورتون در رویای رسیدن به جایزه گلزن برتر برای نخستین بار بود که مهاجم تاتنهام مانع از آن شد. رتبه سوم نیز به الکسیس سانچس با ۲۲ گل اختصاص دارد.هری کین شانس زیادی برای کسب دوباره جایزه برترین گلزن انگلیس را دارد. او در فصل گذشته با ۲۵ گل و یک گل بیشتر نسبت به جیمی واردی و سرخیو آگوئرو این جایزه را به دست آورد. این مهاجم انگلیسی در این فصل بهتر کار کرد. درست است که تنها یک گل بیشتر نسبت به فصل قبل به ثمر رساند اما این رکورد را در ۲۹ بازی ثبت کرد. او به علت آسیب‌دیدگی‌ مدتی در میادین حضور نداشت.از طرفی لوکاکو برای رسیدن به هری کین کار سختی دارد چون اورتون باید برابر آرسنال سانچس قرار بگیرد. این دیدار رقابتی است میان لوکاکو و سانچس.
فورلان: دوست دارم در اتلتیکو مادرید بازی کنم
مهاجم اروگوئه‌ای دوست دارد در اتلتیکومادرید دیگو پابلو سیمئونه بازی کند. دیگو فورلان ۲۸ می‌(۷ خرداد) در جشن خداحافظی اتلتیکومادرید با ورزشگاه ویسنته کالدرون حضور خواهد داشت.این مهاجم اروگوئه‌ای در مصاحبه با ال پارتیداسو گفت‌: دوست داشتم به هر نحوی که شده است بتوانم در تیم دیگو پابلو سیمئونه بازی کنم. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد اتلتیکو در سال ۲۰۱۷ یک باشگاه جهانی شود.این بازیکن اروگوئه‌ای ۱۹ می‌(۲۹ اردیبهشت) ۳۸ ساله شد اما هنوز به فوتبال ادامه‌ می‌دهد. آخرین تیمش مومبای سیتی هند بود. او در این‌باره اظهار کرد: از لحاظ جسمانی در شرایط خوبی قرار دارم. در نیم فصل از تیم‌های اسپانیایی حاضر در سطح اول لالیگا پیشنهاد داشتم. دوست دارم در اتلتیکو بازی کنم اما باید واقع‌بین باشم.اتلتیکومادرید در مرحله نیمه نهایی این فصل لیگ قهرمانان اروپا توسط رئال مادرید حذف شد. فورلان در این رابطه هم اظهار کرد: اگر رئال مادرید با حرکت کریم بنزما به گل نمی‌رسید، اتلتیکو می‌توانست نتیجه‌ سه بر صفر را جبران کند. متاسفانه اتلتیکو نتوانست در دیدار رفت یک گل به ثمر برساند.
کونته: دو سال دیگر با چلسی قرارداد دارم
سرمربی ایتالیایی چلسی به شایعه جدایی خود از آبی‌پوشان لندنی پایان داد و تاکید کرد که دو سال دیگر با این تیم قرارداد دارد. چلسی با هدایت آنتونیو کونته فصل رویایی را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس پشت سر گذاشت و توانست جام قهرمانی را بالای سر برد.عملکرد خوب کونته در آبی پوشان لندنی باعث شده تا مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گیرد و خبرهایی درباره احتمال جدایی او از چلسی به گوش رسد.این سرمربی ایتالیایی به گمانه زنی‌ها پایان داد و تاکید کرد که در چلسی باقی خواهد ماند. او همچنین ‌اضافه کرد: کار من در چلسی تازه شروع شده است. من دو سال دیگر با چلسی قرارداد دارم. اهداف بزرگی در سر داریم و باید روی آنها تمرکز بالایی داشته باشیم.کونته در پایان صحبت‌های خود به ستایش از جان تری پرداخت و گفت‌: تری اسطوره باشگاه چلسی است و سهم بسزایی در این قهرمانی داشت. هنوز نمی‌دانم که آیا در بازی پایانی چلسی در لیگ جزیره در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت یا نه.