kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۳۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
گفتگوی کیانوش رستمی با مجله فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

همه می‌گفتند غیرممکن است بدون مربی در المپیک موفق شوم

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ریو در گفتگو با مجله فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از هدف جدید خود و اینکه بدون مربی تمرین می‌کند، صحبت کرد.


کیانوش رستمی اظهار داشت: ورزش را با ژیمناستیک و واترپلو شروع کردم و مدال‌هایی هم در آن به دست آوردم. اما بعدا جذب وزنه‌برداری شدم و در آن ماندم. اکنون من دو مدال المپیک دارم و یک هدف جدید را دنبال می‌کنم. می‌خواهم مدال طلا را نه در سومین المپیک بلکه در چهارمین المپیک خود به دست آورم. مردم خیلی من را حمایت می‌کنند.
وی افزود: من این عادت را دارم که اطلاعات را از بقیه جمع‌آوری کرده و از آنها به نفع خودم استفاده کنم. می‌توانم بگویم که همه چیز را در مورد وزنه‌برداری می‌دانم و اطلاع دارم که چه چیزی برای من کارساز است. برای مثال من چهار مرتبه در روز مانند کاری که معمولا در تیم ایران انجام می‌شود، تمرین نمی‌کنم چرا که طاقت‌فرسا است. سعی می‌کنم تمرینات سبک‌تری داشته باشم و برای مثال ماکسیمم 220 کیلوگرم اسکات از پشت انجام می‌دهم. اما وقتی که در مسابقات هستم بر روی وزنه زدن تمرکز می‌کنم.
رستمی ادامه داد: من بدون مربی به المپیک ریو رفتم. همه به من می‌گفتند این غیرممکن است که بدون مربی موفق شوم اما من این کار را انجام دادم. معمولا بدون مربی تمرین می‌کنم اما دوستان خوبی دارم.
قهرمان وزنه‌برداری المپیک در پایان در خصوص قانون جدید و اینکه دیگر کم بودن وزن بدن امتیاز محسوب نمی‌شود، عنوان داشت: این قانون خوب است اما در عین حال شرایط بسیار سخت شده است. درکل وزنه برداری سخت است بنابراین مسابقات هم باید سخت باشد.