kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

اعتراض جوانان بیکار به مسئولان دولتی در مراسم راه‌اندازی کارخانه فولاد شادگان

جمع کثیری از جوانان بیکار شادگانی در مراسم راه‌اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان با اعتراضات مکرر به مسئولان دولتی خواستار حل معضل بیکاری شدند.


درحین برگزاری این مراسم که معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایمیدرو حضور داشت یکی از جوانان بیکار با صدای بلند گفت: ما 4 سال صبرکردیم تا مشکلاتمان از جمله بیکاری حل شود. دل مردم شادگان خون است بخصوص جوانان که همه بیکارند.
وی سپس خطاب به جوانانی که پشت سرش بودند اظهار داشت: هرجوانی که بیکار است از جایش برخیزد.(پس از این جمله تعدادی از جوانان از جایشان برخاستند)
این جوان بیکار به مسئولان یادآور شد که همگی ما جوانان متاهل ولی بیکار هستیم لذا از شما می‌خواهیم خواهشا به فکر ما جوانان بیکار باشید.
درهمین راستا ناصری‌نژاد نماینده شادگان درمجلس هم با اشاره به معضل بیکاری گفت: نرخ بیکاری در شادگان بالای 45 درصد است بنابراین راه‌اندازی کارخانه فولاد باید اشتغالزایی جوانان بیکار منطقه شود.
در ادامه هنگامی که مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایمیدرو برای سخنرانی پشت جایگاه قرار گرفت دوباره تعدادی از جوانان که البته این بار ظاهرا کارگران شاغل در کارخانه فولاد بودند به مقابل جایگاه آمدند و یکی از آنها فریاد زد: آقایان مسئول، ما کارگران از سال 88 در این کارخانه مشغول به کار هستیم ولی الان می‌خواهند ما را تسویه کنند.
وی که با صدایی لرزان سخن می‌گفت افزود: الان نمی‌خواهند از ما استفاده کنند و ما حالت روزمزد داریم بنابراین خواهش ما این است که به وضعیت ما کارگران رسیدگی کنید.
سپس کرباسیان رئیس سازمان ایمیدرو ازکارگران  خواست تا اجازه دهند او سخنرانی کند.
کرباسیان همچنین از جوانان منطقه خواست تا یکی دو هفته به او مهلت بدهند تا مشکل را پیگیری کند. وی افزود: شهرک صنعتی این شهرستان باید فعال شود چرا که فولادسازی به تنهایی اشتغال‌زا نیست و باید از طریق صنایع پایین دستی اشتغال ایجاد شود.
معاون وزیر صنعت سپس با اشاره به راه‌اندازی گرم اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در فولاد شادگان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح دومین طرح فولادی از مجموع ٧ طرح فولادی ما تا پایان سال شاهد بهره‌برداری تمام ٧ طرح فولادی باشیم.رئیس ایمیدرو اضافه کرد: در حال حاضر ٣ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن در کشور وجود دارد. در سال گذشته هم 130 میلیارد تومان هزینه برای اکتشافات انجام شده است.
عباس تفضلی، مدیر فولاد شادگان هم در این مراسم با اعلام اینکه این واحد تولیدی در تأمین سنگ آهن مورد نیاز خود مشکل دارد، اظهار داشت: اگر مواد اولیه تأمین نشود امکان تولید فراهم نخواهد شد این در حالی است که دولت تدبیر و امید متعهد شده بود سنگ آهن مورد نیاز فولاد شادگان را تامین کند که علیرغم پیگیری‌های فراوان تاکنون این کار به نتیجه نرسیده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در فاینانس فولادسازی هم دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: ١٦ ماه از فعال‌سازی اعتبار اسنادی گذشته و کمتر از 20 ماه دیگر به پایان اعتبارهای اسنادی باقی مانده است ولی هنوز ما مشکل داریم.