kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

اسیدپاش بدبین، به قصاص و دیه 600 میلیونی محکوم شد

وکیل مدافع محسن مرتضوی- قربانی اسیدپاشی- از صدور حکم پرونده موکلش مبنی بر قصاص متهم خبر داد.
اکبر مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره صدور حکم برای پرونده یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی، گفت: شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اسلامی، اقدام به صدور رای کرده است.
وی افزود: در رای صادره متهم به قصاص چشم راست، گوش راست و پرداخت مبلغ 600 میلون تومان دیه محکوم شده که البته حکم قطعی نیست.
براساس این گزارش، فروردین سال 91 محسن مرتضوی قربانی اسیدپاشی از سوی یکی از همکارانش با سه لیتر اسید مورد حمله قرار گرفت. جلسه اول رسیدگی به این پرونده در شعبه 1041 دادگاه عمومی و جزایی شهید قدوسی به ریاست قاضی علوی برگزار شد که قاضی به دلیل عدم صلاحیت دادگاه عمومی و درخواست قصاص شاکی، پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داد.
گفتنی است محسن مرتضوی در فروردین ماه سال گذشته بعد از تعطیلات عید وقتی وارد آبدارخانه محل کارش می‌شود با حمله غافلگیرانه فتح‌الله، نظافتچی 36 ساله اداره روبه‌رو می‌شود.
فتح‌الله در حالی که یک قابلمه اسید در دست داشته، محسن را از ناحیه صورت مورد سوءقصد قرار می‌دهد و با 16 ضربه چاقو نیز وی را به شدت مجروح می‌کند.
محسن به خاطر سوختگی و ضربات چاقو 65 بار تحت عمل جراحی قرار گرفته و تا امروز 200 میلیون تومان برای درمان خود از آشنایانش قرض گرفته است.
فتح‌الله پس از دستگیری تنها انگیزه‌اش از این عمل را بدبینی‌اش به محسن که به تازگی مسئولیت آبدارخانه به وی سپرده شده بود اعلام کرد و گفت: من احساس می‌کردم که تمامی مزاحمت‌های پیامکی که در ایام عید برای او و خانواده‌اش ارسال می‌شد از سوی  وی باشد.