kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
معاون وزیر نفت:

روش غلط خصوصی‌سازی ضربه سنگینی به پتروشیمی زد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: روند غلط خصوصی سازی در پتروشیمی در دولت گذشته ضربه سنگینی به توسعه این صنعت وارد کرده است.
عباس شعری مقدم افزود: مجریان، خصوصی سازی را در ایران پخته و فکر شده انجام ندادند.وی با بیان این که اشتباهات اصلاحات ارضی در پتروشیمی تکرار شد، اظهارداشت: در اصلاحات ارضی زمینهای بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کردند که به یک معضل بزرگ بدل شد.شعری مقدم تصریح کرد: این اتفاق یک بار در پتروشیمی تکرار شد و صنعت پتروشیمی را تکه تکه کردند و به گروهی از افراد واگذار کردند که تنها دنبال اهداف کوتاه مدت و سود بیشتر بودند.
معاون وزیر نفت با اشاره به این که درآمد ناشی از فروش محصولات پتروشیمی طی ٣ سال گذشته سالانه بیش از ٢٠ میلیارد دلار بوده، افزود: از این مقدار فروش، ٢٠ درصد آن یعنی ٤ میلیارد دلار سودحاصل از فروش بودکه به جای این که صرف توسعه صنعت پتروشیمی شود میان شرکتهای مختلف تقسیم شد و آن‌ها نیز آن را میان سهامداران تقسیم کردند.
وی افزود: در گذشته این میزان سود 2/7 میلیارد دلار بودو با این که رقمش کمتر بود اما صنعت پتروشیمی بسیار پیشرفت کرد. وی افزود: هم اکنون مجموعه یکپارچه پتروشیمی به هم ریخته و دچار مشکل اعتبار است.
معاون وزیر نفت با بیان این که نواقص نوع خصوصی سازی زیاد است گفت: مدیرانی که صرفا برای رضایت خاطر سهامداران تلاش می‌کنند، در دراز مدت شرکت را نابود می‌کنند.