kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد

راه‌اندازی صندوق‌های مختلف در بازار سرمایه

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از راه‌اندازی و توسعه صندوق‌های مختلف در بازار سرمایه خبر داد و گفت: صندوق زمین و ساختمان در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
ایوب باقرتبار در گفت‌وگو با ایسنا از توسعه صندوق‌های مختلف در بازار سرمایه خبر داد و گفت: اولویت سازمان بورس در سال 93 توسعه انواع صندوق است که در این راستا قرار است صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در سال جاری عملیاتی شود.وی افزود: بنابراین با توجه به تغییراتی که در این صندوق ایجاد شده تلاش می‌شود تا با همکاری و ارتباط تنگاتنگ وزارت راه و شهرسازی  این صندوق عملیاتی شده و راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تقاضا برای راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان زیاد است زیرا پروژه‌های ساخت و ساز کم نیستند و باید از طریق این صندوق تامین مالی صورت گیرد.
باقرتبار راه‌اندازی صندوق‌های پروژه را از دیگر اولویت‌های سازمان بورس در سال جاری دانست و عنوان کرد: قرار است صندوق‌های پروژه به خصوص پروژه‌های تولیدی در بخش پتروشیمی که با کمبود منابع مواجه هستند، ایجاد شود بنابراین، این صندوق‌ها برای اجرای پروژه بوده و شبیه صندوق‌های زمین و ساختمان است.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در ادامه راه‌اندازی صندوق‌های بخشی در اوراق بهادار را از دیگر برنامه‌های سال 93 دانست و اظهار کرد: صندوق‌های بخشی صندوقی در بخش معدن و بانک است.
وی در ادامه به راه‌اندازی صندوق‌های شاخصی اشاره کرد و در ادامه گفت: صندوق‌های شاخصی برای سرمایه‌گذاران خارجی طراحی می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند هستند تا در شاخص سرمایه‌گذاری کنند.
وی توضیح داد: بنابراین اگر صندوقی طراحی شود که بازدهی شاخص ایران را ارائه دهد برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب است و در صورتی‌که بازار فیوچرز ارز نیز راه‌اندازی شود آنها می‌توانند ریسک نوسانات نرخ ارز را کنترل کنند.