kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

حوادث کوتاه از کشور


    پلمب 15 واحد صنفی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: مأموران این فرماندهی در بازرسی از 385 واحد صنفی این شهرستان 15 واحد صنفی را پلمب کردند. سرهنگ اردشیر آقاجانی افزود: از جمله واحدهای صنفی که پلمب شدند تالار عروسی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و قلیانسراها بودند که شئونات اسلامی و قوانین و مقررات اماکن عمومی در آنها رعایت نشده بود. وی تصریح کرد: پرونده‌های واحدهای صنفی مزبور برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
نگهداری داروی غیرمجاز در خانه
شهرکرد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لردگان گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر انبار کردن داروی غیرمجاز در سطح این شهرستان مأموران پلیس بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ خسرو نجفی افزود: مأموران در تحقیقات خود دریافتند داروهای مزبور در خانه‌ای در لردگان نگهداری می شود لذا با حکم قضایی آن خانه را مورد بازرسی قرار دادند. وی اظهار داشت: در این بازرسی انواع داروی غیرمجاز از جمله قرص ترامادول و متادون به ارزش 50 میلیون و320 هزار ریال کشف و یک قاچاقچی دستگیر و به مراجع معرفی شد.
انتقامجویی در فضای مجازی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: درپی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی اقدام به ایجاد صفحه‌ای با مشخصات وی همراه با درج تصاویر خصوصی‌اش کرده و موجب آبروریزی وی در بین اقوام و آشنایان شده، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: با بررسی مستندات شاکی و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهمه که خانمی 19 ساله و از دوستان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.وی گفت: این خانم در مواجه شدن با مدارک و ادله پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی عنوان کرد.
حمل موادمخدر با وانت
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خوزستان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه درونک شهرستان بهبهان هنگام پایش محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی وانت پیکان مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. سرهنگ یدالله امیری افزود: مأموران پلیس در بازرسی از خودرو توقیفی، مقدار 56 کیلو و 600 گرم موادمخدر از نوع حشیش و 48 کیلو و 450 گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.
وی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
بازداشت فرد شرور
بوشهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بوشهر گفت: به دنبال تماس یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد جو رعب و وحشت و مزاحمت برای مردم توسط فرد شروری در یکی از محله‌های شهر بوشهر مأموران پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده افزود: مأموران مشاهده کردند فرد شرور در حالتی نامتعادل و با استفاده از قمه در حال عربده‌کشی است و به 11 دستگاه خودرو نیز خسارت وارد کرده است. وی با اشاره به دستگیری این فرد شرور گفت: از این متهم یک قبضه سلاح کلاشینکف با 10 فشنگ کشف و دو همدست او نیز دستگیر شدند.
تصادف 4 قربانی گرفت
کرمانشاه- خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت: حادثه واژگونی یک دستگاه سواری پیکان در مسیر کامیاران به کرمانشاه 4 کشته و 4 مجروح برجای گذاشت.
محمدرضا امیریان افزود: این حادثه به دلیل استفاده از لاستیک‌های فرسوده رخ داده است. وی گفت: امدادگران پس از انجام عملیات‌ رهاسازی مصدومان و کمک‌های اولیه را به آنان ارائه دادند سپس مصدومان را به مراکز درمانی منتقل ساختند.
شتاب به سوی مرگ
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه گیلان گفت: در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو 405 یک دختر 15 ساله جان خود را از دست داد. سرهنگ حسین محمدپور افزود: این حادثه در دهستان پیربازار رشت به دلیل سرعت بالای خودروی پژو 405 رخ داد. وی با بیان اینکه تنها سرنشین پژو 405 یک دختر نوجوان بود اظهار داشت: این سانحه در اثر عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه روی داد.
ناکامی سارقان امامزاده‌ها
دماوند- خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: باند چهار نفره‌ای که قصد حفاری و کشف عتیقه‌جات از امامزاده‌های منطقه دماوند را داشند، اقدام به نوشاندن داروی بیهوشی به خدام امامزادگان کردند.
ابراهیم بسابی افزود: تعداد 10 الی 12 نفری که این داروها را مصرف کرده بودند روانه بیمارستان شدند. به این ترتیب، افراد سودجو در نیمه شب وارد امامزاده‌ها شده و قصد باز کردن قفل‌ها را داشتند که موفق نشدند. وی گفت: پس از اطلاع دادسرا از این موضوع، پلیس امنیت وارد شده و با پیگیری موضوع، استفاده از ردیاب‌ها و تعقیب متهمین، در کمترین فرصت توانستند این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.
ابراهیم بسابی تأکید کرد: این گروه برای اولین بار اقدام به چنین عملی کرده بودند که بلافاصله دستگیر و روانه زندان شدند.
انبار لوازم خانگی لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و توزیع لوازم خانگی خارجی قاچاق توسط فردی در یکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ «ستار خسروی» افزود: در بازرسی از انبار مورد نظر تعداد 20 دستگاه یخچال، 20 دستگاه فریزر، پنج دستگاه ماشین ظرفشویی و پنج دستگاه ماشین لباسشویی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
وی با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 5 میلیارد ریال اعلام شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.
توقیف 22 دستگاه خودرو
دشتستان- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی دشتستان گفت: مأموران این فرماندهی طی 72 ساعت موفق شدند 22 دستگاه خودرو حامل کالاهای قاچاق را در محورهای این شهرستان توقیف سازند. سرهنگ سیدجواد رضوی افزود: در بررسی‌های انجام شده از وسایل نقلیه توقیفی انواع کالای قاچاق شامل مواد غذائی، لباس، کفش و لوازم خانگی به ارزش 840 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان عنوان داشت: در این ارتباط 22 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قانونی شدند.
لوازم آرایشی به شمال نرسید
یزد- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: مأموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای این استان به یک دستگاه تریلر کانتینردار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. سرهنگ محمدرضا مزیدی با بیان اینکه تریلر مزبور از جنوب عازم شمال کشور بود افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو دو هزار و 325 قلم لوازم آرایشی خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی کشف کردند.
وی ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا یک متهم نیز دستگیر و به دادسرا معرفی شد.
مزاحمت در فضای مجازی
ایلام- خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فتای استان ایلام گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای یکی از هموطنان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ علی جمالی افزود: پس از تحقیقات و بررسی‌های لازم متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه انگیزه متهم از مزاحمت برای شاکی، کسب منافع مالی بوده، گفت: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.